ינקי מרגלית פתח סדרת הרצאות בסגנון TED בתיכון בירושלים

"בעולם של העשורים הבאים לא יהיה צורך באנשים שאינם יצירתיים, חדשניים, ובעלי דמיון. היזמים, שמצעידים את עולמנו כדיקמה, יצטרכו את שלושת התכונות הללו, בשביל לחולל בעתיד דברים שיהיו נראים היום כקסמים"

ביום ראשון השבוע הרצה היזם ינקי מרגלית בתיכון הישראלי למדעים ולאומנויות בירושלים. ההרצאה הייתה יוזמתם של תלמידים, הראשונה מסדרת הרצאות בתיכון, אותה יעבירו סימנים ישראלים שונים של הצלחה. "רצינו לקבל השראה, נוסח TED, מאנשים ישראלים, משלנו", מספר דניאל שרייבר, תלמיד כיתה י"א בתיכון, מיוזמי סדרת ההרצאות. "מערכת החינוך כיום מיושנת ואפורה, הקשר בין הבגרויות לחיים הולך ומתרחק, ואמרנו לעצמנו שאם הישועה לא תבוא מהמערכת הפורמלית, כדאי שאנחנו נעזור לזה לקרות".

מרגלית הוא יזם ואיש הייטק. כבר בגיל צעיר אובחן כמחונן, ובנה את המחשב הראשון שלו בגיל 15. כשהיה בן 23 הקים את חברת "אלדין" שעסקה באבטחת מידע, ונמכרה ל-Vector Capital ב-2009. כיום, מרגלית מרצה מבוקש מרגלית הוא דמות מעניינת בעולם הסטארט אפ. הרצאותיו הסוחפות, הסקרנות, והצמא שלו לידע הפכו אותו למרצה מבוקש בנושאי טכנולוגיה, יזמות, חדשנות והצלחה. מרגלית, שעזב את עולם ההיטק והעסקים ב-2009, עוסק כעת בפעילות חינוכית ובהסברה לדור הבא.

בהרצאה, שהועברה תחת הכותרת "Dream it - Make it!", דיבר מרגלית על העולם המשתנה אליו אנו מתקדמים בצעדי ענק. הנוער שגדל כיום בתיכונים יזכה לחיות עם מחשבים חכמים מבני אדם, מושבות על הירח, התאחדות של אנשים ומחשבים, ואפילו חיי נצח. מרגלית סיפר על היוזמות הטכנולוגיות החדשות שבשורה הראשונה של החדשנות והפיתוח בעולם. מרגלית חזר וקרא לתלמידים הצעירים לחלום גבוה ולנסות.

"בעולם של העשורים הבאים לא יהיה צורך באנשים שאינם יצירתיים, חדשניים, ובעלי דמיון. היזמים, שמצעידים את עולמנו כדיקמה, יצטרכו את שלושת התכונות הללו, בשביל לחולל בעתיד דברים שיהיו נראים היום כקסמים", אמר.