רשת התיקים Pure Bags מצמצמת את פריסת הסניפים

תפעיל רשת בת 11 סניפים מתוך 26 שהיו בשיא, ותרחיב את הפעילות הסיטונאית

חברת "מרק שנטל" מצמצמת את פעילותה הקמעונאית המתנהלת באמצעות רשת התיקים Pure Bags, ומרחיבה את הפעילות הסיטונאית. החברה השלימה בימים אלה מהלך סגירה של 15 מתוך 26 חנויות שהיו לחברה בשיא, והיא מונה היום 11 חנויות בלבד.

בסוף 2012 נסגרה החנות בקניון עזריאלי תל-אביב, שהייתה החנות הראשונה של הרשת. במהלך השנה שעברה נסגרו החנויות גם בקניון גבעתיים, קניון מודיעין, קניון רננים, מתחם ממילא בירושלים וקניון גירון. בתחילת השנה נסגר גם סניף הרשת בקריון בקריות, אולם הרשת צפויה לפתוח חנות קטנה יותר בקניון בקרוב.

כיום מהווה הפעילות הסיטונאית 25% בלבד מפעילות החברה, והכוונה היא להרחיב עד ל-50% מהפעילות.

"מרק שנטל" היא אחת מהשחקניות הוותיקות בשוק התיקים הישראלי. החברה הוקמה על-ידי מוטי ליטבק בשנת 1987, לאחר שהוא קיבל את הזיכיון למותג התיקים הגרמני "מרק שנטל".

בעשור הראשון לפעילותה, החברה עסקה בסיטונאות ושיווקה את מוצריה במספר רשתות שיווק, וביניהן במשביר לצרכן וב-H&O. במקביל ייצרה החברה תיקים תחת מותג פרטי לרשתות האופנה גולף, קרייזי ליין, מתאים לי וגולברי.

התחרות התגברה

לפני כ-15 שנה החליט ליטבק לפתוח רשת חנויות, לאחר שרכש את הזכויות לשיווק המותג הגרמני Pure Bags ולאחר שקיבל את הזיכיון למותג הארנקים Camel. כאמור, בשיאה הגיעה הרשת לפריסה ארצית של 26 סניפים.

"הערכתי שהתפתחות השוק מחייבת שיהיה לנו אפיק ישיר לצרכן הסופי, והקמתי רשת חנויות מראש-פינה וכרמיאל בצפון עד לבאר-שבע בדרום. במקביל צמצמתי דרסטית את המכירה במישור הסיטונאי, בשל ניגוד האינטרסים שנוצר מול הרשת", מסביר ליטבק.

לפני כשנתיים שינה ליטבק את האסטרטגיה. "כתוצאה מהתגברות התחרות בארץ, כשכל חנות אופנה מחזיקה גם תיקים, עם כניסת רשתות בינלאומיות לארץ ועם העלייה בהוצאות בחנויות בכלל ושכר דירה של הקניונים בפרט, הגעתי למסקנה שאני צריך לצמצם את רשת החנויות. סגרנו את כל החנויות ההפסדיות, והחברה התייצבה וחזרה לרווחיות", הוא אומר.

- האם הרשתות אקססורייז וטופ טן פגעו בכם?

"אין ספק שהכניסה שלהן מצמצמת חלק מהעוגה, למרות שטופ טן מחזיקה מוצרים באיכות ובמיצוב נמוכים יותר. רשת אקססורייז לקחה חלק מנתח השוק. במקביל, בשל ההיצע שהתרחב, רמת הצריכה של הלקוחה הישראלית עלתה, אבל עדיין זה גזל חלק מנתח המכירות של החברה".