מציעים לכם לשדרג את הגלישה? בדקו מי הנציג באמת

נציגת 012 טענה כי היא נציגת בזק כדי לפתות לקוח נטוויז'ן לעבור ל-012 ■ תגובת 012: מדובר בעובדת המועסקת ע"י משווק חיצוני; הנושא יטופל במלוא חומרת הדין

האם כל האמצעים כשרים כדי לגייס לקוחות? סיפורו של א', לקוח נטוויז'ן, שהגיע באופן בלעדי ל"גלובס", חושף שיטה שבחרה לנקוט נציגה מטעם 012 כדי לגרום לו לנטוש את נטוויז'ן לטובת 012.

הנציגה צלצלה לא' מיוזמתה, הציגה את עצמה כנציגת בזק ובישרה לו כי הוא שודרג לאינטרנט במהירות 15 מגה, בהתאם למהלך גורף שמבצעת בזק ללקוחותיה.

לכן, כך המליצה לו, כדאי לו לעבור לספקית האינטרנט 012, שמציעה את הדיל המשתלם למהירות של 15 מגה. הלקוח ביקש לשמוע את הצעת הדיל המשתלם, והנציגה הבטיחה כי תוך דקות ספורות תצלצל אליו נציגת 012.

ההבטחה התממשה: מרינה, נציגת 012, צלצלה כעבור 3 דקות בדיוק והציעה ללקוח מסלול במחיר משתלם בהחלט של כ-31 שקל לחודש עבור מהירות 15 מגה.

למרות המחיר, באותה שיחה הלקוח לא ביצע את העסקה, מפני שביקש לברר כיצד יוכל לשמר את כתובת המייל שלו, שכוללת את סיומת הספקית הנוכחית, 013 נטוויז'ן - ולכן קבעו שידברו שוב בהמשך.

כאן חשוב לציין כי חייבת להיות התאמה בין המהירות שמספקת חברת התשתית (בזק) לבין ספקית האינטרנט (012 או נטוויז'ן), ובלעדיה אין טעם לשדרוג המהירות. ייתכן כי לקוח תמים אחר היה מצטרף לעסקה, אך א' בחר לוודא את הפרטים, ולכן חייג למוקד השירות של בזק כדי לברר אם אכן שודרגה מהירות הגלישה בביתו.

לתדהמתו, התברר לו שלא רק מהירות הגלישה בביתו לא שודרגה, אלא שבזק כלל אינה נוהגת לצלצל ללקוחות ביוזמתה כדי לבשר להם על השדרוג, לא כל שכן להמליץ על ספקית אינטרנט כזו או אחרת.

הלקוח ההמום הבין שהנציגה מהשיחה הראשונה ככל הנראה לא הייתה נציגת בזק, למרות שכך הזדהתה. ל-012 סמייל, אגב, הוא לא עבר, משום שבנטוויז'ן קיבל הצעה דומה.

012: "מדובר במשווק חיצוני"

תגובת 012: "מבירור פנייתכם עולה כי מדובר בעובדת המועסקת על-ידי משווק חיצוני. הנושא נחקר באופן מיידי ויטופל במלוא חומרת הדין. יש להדגיש כי זהו מקרה חריג הנוגד את נהלי החברה".