ייצוגית: אל-על מפרה את חוק טיבי לפיצוי על ביטול טיסות

נוסעים שטיסתם מתאילנד לישראל בוטלה בחורף שעבר בהתראה קצרה עקב תקלה דורשים מאל-על 98.5 מיליון שקל ומבקשים להכיר בתביעתם כייצוגית

נוסעים שטיסתם מתאילנד לישראל בוטלה בחורף שעבר בהתראה קצרה דורשים מאל-על 98.5 מיליון שקל - כך עולה מבקשה לתביעה ייצוגית שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

בכתב הבקשה לאישור תובענה ייצוגית, שהוגשה השבוע בידי עורכי הדין מריאנה סרברייר ואדי בליטשטיין, נטען כי מאות נוסעים התבשרו, לאחר שהמתינו כ-7 שעות במטוס אל-על, כי הטיסה בוטלה בשל תקלה טכנית.

עוד נטען כי במהלך האירוע, אל-על נמנעה מלקיים את חוק שירותי תעופה המכונה חוק טיבי (על שם יוזמו, ח"כ אחמד טיבי), המבטיח פיצוי וסיוע בשל ביטול טיסה או שינוי בתנאיה.

"למרות זאת לא סופקו לנוסעים מזון, שתייה, שתי שיחות טלפון וכן משלוח הודעה באמצעות פקס או דואר אלקטרוני לפי בחירתם, כנדרש בחוק", נכתב בתביעה.

עוד נכתב כי "לאחר המתנה של מספר שעות, במהלכן הנוסעים לא עודכנו בדבר התקדמות תיקון התקלה, התבקש מנהל השירות בטיסה לשוחח עם מספר נוסעים. הוא נשאל על-ידי הנוסעים מהן זכויותיהם במקרה של עיכוב או ביטול טיסה. באופן תמוה הוא השיב כי איננו יודע. בשעה 4:00 אל-על סיפקה לנוסעים מזון ושתייה. זאת הפעם היחידה בה סופקו מזון ושתייה לנוסעים עד למועד הגעתם למלון, כ-10 שעות מאוחר יותר".

לאור האמור, התובעים מבקשים מבית המשפט להכיר בתביעה כתביעה ייצוגית ולפצות כל אחד מהנוסעים בסכום של 3,000 שקל.

עוד על-פי כתב התביעה, לפחות 10 טיסות אל-על בחודש מתבטלות או מתאחרות, כשעל כל אחת מהן 350 נוסעים. בנוסף, אל-על עצמה מסרבת להטיס בכל חודש 150 נוסעים מאז נוסד החוק לפני 9 חודשים.

לפיכך, הסכום הנגזר ממכפלת פיצויים של 350 הנוסעים ועוד 150 המסורבים, מול 10 טיסות לחודש במשך 9 חודשים, הוא 98.5 מיליון שקל.

בדיווח לבורסה לניירות ערך שהוציא הבוקר (ה') אל-על בנושא נכתב: "בבקשה הועמד סכום התביעה האישית על סך של 3,000 שקל, והנזק הכללי לכלל הקבוצה, כפי שהוערך על-ידי המבקש על-פי הערכות אישיות שלו שלא נתמכו במסמכים, עומד על כ-98.5 מיליון שקל. החברה לומדת את הבקשה ותגיש את תגובתה כנדרש".