ערוץ הילדים: 4 כישרונות לעקוב אחריהם ביורו 2013

ווילפריד זאהה, אלאן דזגואב, מרקו וראטי, טיאגו: כמה מהשמות היותר מבטיחים שהגיעו לישראל לאליפות אירופה לנבחרות צעירות

לא כל שחקן כדורגל צעיר שמלהטט בנבחרת הצעירה שלו בהכרח יהפוך לכוכב ענק בעתיד. הנה דוגמה שאנחנו מכירים מקרוב: 2006, היורו בפורטוגל. החלוץ קלאס יאן-הונטלאר, שלימים ימשיך לתחנות יוקרתיות במדריד ומילאנו, מרעיד רשתות ומוביל את הולנד לזכייה. השוליה הנשכחת שלו הוא לא פחות מאשר דניאל דה-רידר, שמאז הספיק ליפול אפילו לתהומות הנשייה של ליגת העל (הושאל ב-2010 להפועל ת"א). ובכל זאת, אם יורשה לנו להמר, הנה ארבעה חבר'ה ששווה לשים אליהם לב בשבועיים הקרובים במהלך טורניר הג'וניורים שייערך בישראל, מחוץ לסקאלה של הגולסות והטוואטחות. זה יסתיים בתהילה, או שזה ייגמר בבכי. אבל בכל מקרה יהיה מרתק לעקוב אחרי מסע הקריירה שלהם.

ווילפריד זאהה
* גיל: 20; תפקיד: קשר התקפי; נבחרת: אנגליה; קבוצה: מנ. יונייטד

תסמכו על העין של אלכס פרגוסון, אחד שכבר הפך כמה ילדים אלמוניים יחסית לשחקני-על בכדורגל העולמי (מישהו אמר כריסטיאנו?): בינואר האחרון המנג'ר הפורש של יונייטד רכש אותו מקריסטל תמורת 15 מיליון ליש"ט. זאהה, שנולד בחוף השנהב, מזכיר במשחק שלו הרבה יותר את הכדורגלנים הדרום אמריקאים של פעם מאשר את האנגלים איתם גדל מגיל 4, אז עבר עם משפחתו ללונדון. עם טכניקה מדהימה, יכולת דריבל עילאית ומסוגלות אמיתית לעבור כל מגן, מתי שרק בא לו, הוא אמור לייצר מיגרנות גם למגינים הישראלים מולם יתמודד. איאן הולווי, מאמנו בפאלאס, הגדיר אותו כ"גאון". וזאהה עצמו? כמו כדורגלנים גדולים רבים מההיסטוריה, הוא לא סובל מצניעות יתר: "חוץ מרונאלדו או מסי, לעולם לא אסתכל על מישהו ואחשוב שהוא יותר טוב ממני", אמר השנה בראיון. מתכון בטוח להצלחה מטאורית (או התרסקות מפוארת).

אלאן דזגואב
* גיל: 22; תפקיד: קשר התקפי/חלוץ שני; נבחרת: רוסיה; קבוצה: צ. מוסקבה

למען האמת, את דזגואב לא ממש צריך להציג. כל מי שצפה ביורו 2012 בקיץ הקודם לא היה יכול לפספס את השד הרוסי המהיר, שכבש שלושה שערים בשלושת המשחקים של נבחרתו בטורניר. כעת יורד דזגואב רף אחד למטה לנבחרת הצעירה, על מנת לחזק את החלק ההתקפי של הרוסים. אחרי עונה מצוינת בצסק"א אותה סיים עם תואר האליפות ברוסיה, 7 שערים ו-9 בישולים ב-24 הופעות, יש לו סיכוי טוב לעשות את זה.

אגב, אתר transfermarkt, המתמחה באומדן שווי של כדורגלנים, מעריך את כרטיס השחקן של דזגואב ב-25 מיליון אירו - השחקן היקר ביותר שנחת בישראל לכבוד טורניר יורו 2013.

טיאגו אלקנטרה
* גיל: 22; תפקיד: קשר מרכזי; נבחרת: ספרד; קבוצה: ברצלונה

קשר מרכזי נמוך קומה, 1.72 מטרים ביום בהיר, משחק בברצלונה, מתמחה בניהול והכתבת קצב המשחק ובחלוקת מסירות קטלניות. מזכיר לכם מישהו? אחרי שבמועדון הקטאלוני כבר ירדו מהרעיון ההזוי לפיו פברגאס יכול לרשת את צ'אבי המזדקן בתפקיד הפליימייקר, כל העיניים מופנות כעת לטיאגו, עוד אחד מהמוצרים המובחרים של האקדמיה המהוללת "לה-מאסיה".

לפני שנתיים, ביורו הצעירות הקודם בדנמרק, טיאגו, שמוצאו הוא ברזילאי, היה בלתי עציר, ומלבד כיבוש אחד השערים בגמר, נבחר ל-11 של הטורניר; ועם 35 הופעות העונה בברצלונה, 20 מהן בהרכב הפותח, הוא כבר הפך לחלק אינטגרלי מהרוטציה של מועדון הפאר, עם שאיפה להפוך בעונה הקרובה לבורג אפילו מרכזי יותר.

לזכותו של טיאגו נזקפים גם גנים משובחים: זוכרים את בבטו הברזילאי, שבאחת הסצנות הבלתי נשכחות של המונדיאלים לדורותיהם המציא את "תנועת העריסה" אחרי כיבוש גול? ליד בבטו עמדו רומאריו הגדול, ועוד שחקן אחד בשם מאזיניו. מה הקשר? טיאגו קורא למאזיניו בשם המחייב "אבא".

מרקו וראטי
* גיל: 20; תפקיד: קשר מרכזי; נבחרת: איטליה; קבוצה: פ.ס.ז'

"אני מאוד אוהב אותו, מאוד אוהב איך שהוא משחק. מבחינתי, הוא העתיד של נבחרת איטליה". פנומן הקישור אנדראה פירלו, בדרך כלל אדם קמצן בדיבורים שלא מחלק מחמאות כל כך בקלות, השתפך לאחרונה על וראטי, וזה אולי אומר הכל על השחקן שפריז סן-ז'רמן שפכה 12 מיליון אירו בתחילת העונה כדי לרכוש אותו מפסקארה.

גם ספונסריות הכדורגל הגדולות בעולם הבינו את הפוטנציאל ומתחילות להתלבש על וראטי. בחודש הקודם חתם על הארכת חוזה חסות לארבע שנים עם פומה, והוא יצטרף לפרזנטורים המובילים של החברה הגרמנית בכדורגל, לצד שמות כמו בופון, אגוארו, יא-יא טורה ופלקאו. "יש לנו תוכניות גדולות בשביל וראטי, על המגרש ומחוצה לו", אומר אנדראה רוג, מנהל פומה איטליה, שהחתים את וראטי לראשונה כשהיה בן 16.