יורו 2013: איזו נבחרת שולחת את השחקנים היקרים ביותר?

ספרד מככבת עם טיאגו, איסקו, מוניאהאין ודה חאה; לאיטליה 3 נציגים, אבל השחקן עם השווי הגבוה ביותר הוא בכלל רוסי ■ ובכמה נאמדים הישראלים?

אלאן דזגואב, החלוץ הרוסי בן ה-22, הוא השחקן בעל שווי השוק הגבוה ביותר מבין אלו שנחתו בישראל על מנת להשתתף ביורו 2013 לנבחרות צעירות: מחירו של שחקן צסק"א מוסקבה נאמד ב-25 מיליון אירו. כך לפי אתר transfermarkt.

יחד עם זאת, הנבחרת שכדורגלניה שולטים באופן בלעדי ברשימת השחקנים היקרים ביותר ביורו 2013 היא ספרד: נציגיה מאיישים את מקומות 2-5 בדירוג, בראשם טיאגו אלקנטרה, קשר ברצלונה, המוערך ב-22 מיליון אירו; אחריו מתייצבים איסקו, שחקנה של מלאגה ואיקר מוניאהין מאתלטיק בילבאו (כ"א שווה כ-20 מיליון אירו); דויד דה חאה, שוערה של מנצ'סטר יונייטד, במקום החמישי (17 מיליון אירו).

גם נבחרת איטליה לא מקופחת בדירוג עשרת הראשונים, עם מרקו וראטי במקום השישי (פ.ס.ז', 14 מיליון אירו), מטיה דסטרו (רומא, 13 מיליון אירו) במקום השביעי, ופאביו בוריני (ליברפול, 12 מיליון) במקום השמיני.

את העשירייה הראשונה משלימים ווילפריד זאהה האנגלי, שחקנה של קריסטל פאלאס שיצטרף בעונה הקרובה למנצ'סטר יונייטד - שערכו נאמד ב-12 מיליון אירו; וקווין סטרוטמאן ההולנדי, קשרה של פ.ס.וו איינדהובן (12 מיליון אירו).

מבין שחקני הסגל הישראלי, מובילים שני שחקני מכבי חיפה: הקשר איל גולסה (1.2 מיליון אירו) והמגן טאלב טוואטחה (600 אלף אירו).

השווי של כלל השחקנים הישראלים בסגל של גיא לוזון נאמד ב-6.4 מיליון אירו, מקום אחרון מבין שמונה המשתתפות בטורניר, אחרי נורבגיה הצעירה (19.2 מיליון אירו). מי שמוליכה בפרמטר הזה בגדול היא ספרד (176.4 מיליון אירו), הרבה לפני איטליה (103.3 מיליון אירו).