סמנכ"ל ההתאחדות: "היורו הוא הצלחה ענקית, לא היה דבר כזה בישראל"

על ההחלטה לחלק אלפי כרטיסים בחינם, מוסיף רתם קמר: "כשאתה נמצא שנה לפני הטורניר, אתה לא יודע כמה הרצון של הקהל לבוא יהיה גדול"

ערב משחק הפרידה של נבחרת ישראל מטורניר יורו 2013, היום (ג') מול אנגליה, סמנכ"ל ההתאחדות לכדורגל, רתם קמר, דוחה את כל הטענות הארגוניות שעולות בנוגע להשגת כרטיסים לטורניר או בגישה לאצטדיונים. "הטורניר הזה הוא הצלחה ענקית, לא היה ולא יהיה כזה במדינת ישראל. באופ"א לא זוכרים דבר כזה מבחינת התעניינות של הקהל המקומי", אומר קמר. "אנחנו עומדים על ממוצע של כמעט 10,000 צופים למשחק".

ההתאחדות טעתה כשחילקה יותר מדי כרטיסים בחינם? משחקים שהוגדרו כסולד-אאוט לא היו מלאים.

"כשאתה נמצא שנה לפני הטורניר, אתה עוד לא לגמרי מרגיש את השטח. אתה לא יודע עד כמה הטורניר הזה יצליח וכמה הרצון של הקהל לבוא יהיה גדול. כשמארגנים טורניר כזה, גם לנו וגם לאופ"א יש אינטרס לעשות שיתופי פעולה עם גופים כדי להביא אוכלוסיות חדשות למגרשים. זה חלק מהרעיון של לארגן טורניר כזה. כשאתה נותן כרטיס בחינם, אתה לוקח בחשבון הכל. בכל מקרה, צריך לקחת בחשבון שגם שיתופי הפעולה האלו לא ניתנו ללא תמורה, אם זה התבטא בכך שהגוף שקיבל את הכרטיסים התחייב לדאוג להסעה למשחק, או שרכש את הכרטיסים במחיר סמלי. מעבר לזה, יש עוד נתון שאין לנו שליטה עליו והוא 2,000 הזמנות לכל משחק שהולכות אוטומטית לאופ"א".

הטורניר מוכיח שההגעה הבעייתית לנתניה לא תאפשר לו לארח בעתיד משחקים עם פוטנציאל קהל גדול?

"האצטדיון בנתניה הוא הכי חדש היום בארץ, והוא גם האצטדיון הכי טוב. אני חושב שביורו סידורי ההגעה למגרשים, במיוחד למגרש בנתניה, הוכיחו את עצמם. במשחק הפתיחה ישראל-נורבגיה היו דברים שלא קשורים לסביבת האצטדיון, למשל בעיות עם הרמזורים בצומת דרור, או בעיות ביציאה מתל-אביב".

בוא נסכים לפחות שהיורו הזה הוכיח שאין שום סיבה יותר לשחק באצטדיון ר"ג.

"לחזור לר"ג יהיה מאוד קשה מבחינתו. אנחנו נמצאים בשירת הברבור של אצטדיון ר"ג. אנחנו מתביישים לארח בו משחקים בינלאומיים. טדי עם 30 אלף מקומות והמגרש החדש בחיפה יהיו האצטדיונים המרכזיים. גם עיריית ר"ג מבינה שצריך להרוס אותו. כולנו מבינים את זה. אף אחד לא רוצה לשחק שם יותר".