פגוט: ברננקי יעביר למשקיעים מסר של מחויבות לצמיחה

לקראת מסיבת העיתונאים שיקיים מחר יו"ר הפדרל ריזרב, מעריך האסטרטג יניב פגוט כי ברננקי לא יכריז על מועד לסיום תוכנית רכישות האג"ח ■ פגוט מעריך כי הודע כזו של הפד תוביל ליציבות בשווקים

מסיבת העיתונאים שיקיים מחר יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי לאחר הודעת הריבית החודשית תרכז את מירב תשומת הלב מצד המשקיעים והסוחרים. המשקיעים יחכו למוצא פיו של ברננקי בתקווה שהוא ימסור רמזים לגבי מועד הסיום המתוכנן של תוכנית התמריצים, או לפחות מועד תחילת הפחתת היקף רכישות האג"ח החודשיות שעומד כיום על 85 מיליארד דולר.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, סבור כי ברננקי לא יספק מחר רמזים לגבי מועד סיום תוכנית רכישות האג"ח, אלא להפך, הוא ידגיש את מחוייבות הפד להמשיך בתוכניות להקלה כמותית כל עוד הכלכלה האמריקאית ממשיכה להציג צמיחה מקרטעת.

"נוכח עליית מפלס הלחץ בשווקים כפועל יוצא מהערכות גוברות לאפשרות של הקטנה קרבה ברכישות אגרות חוב על ידי הפד, נראה כי ברננקי יחתור להעביר למשקיעים מסר של מחויבות לתמיכה בצמיחה ואלו מצדם יתעכבו על כל מילה מדברי הפד על מנת להבין לאן הולכים התמריצים מכאן והלאה וחשוב מכך מתי ובאיזה תנאים תתנהל אסטרטגיית היציאה של 'הפד'", אומר פגוט.

פגוט מעריך כי הודעה נחרצת של ברננקי לגבי המשך תוכנית התמריצים, תוביל להרגעת השווקים שבתקופה האחרונה סבלו מזעזוע לא קטן, בעקבות השמועות והדיווחים על כך שהפד עומד בקרוב להתחיל בקיצוץ היקף הרכישות החודשי. האסטרטג הראשי של קבוצת איילון מעריך, שהודעה נחרצץ של הפד תוביל גם להמשך היחלשות הדולר מול המטבעות האחרים בעולם בעקבות המשך הדפסת הכספים.

"אם אכן הבשורות מצידו של הפד תהיינה כי הוא דבק במדיניות התמריצים המוגברת עד להתבססות הצמיחה ושיפור ניכר בשוק העבודה, אזי יוכלו השווקים להתייצב והתשואות בשוק החוב הממשלתי יחדלו לפי שעה מלזחול כלפי מעלה. תופעת לוואי תהא ככל הנראה חזרה של הדולר לתוואי החלשות על רקע המשך הדפסות המטבע המואצות. היה והבנק המרכזי האמריקני יכשל בהעברת מסר מרגיע למשקיעים תשואות החוב הממשלתי האמריקני ישובו לזנק ומדדי המניות הגלובליים יגיבו בצורה שלילית", מסביר פגוט.

במהלך מסיבת העיתונאים שיקיים ברננקי מחר הוא צפוי למסור גם את התחזיות האחרונות של הפד בנוגע לכלכלת ארצות הברית ויפרסם גם את תחזיות הצמיחה מעודכנות לשנת 2013 ו-2014.

"אנו סבורים כי הצמיחה הכלכלית המתונה בארה"ב בשילוב עם צמיחה גלובלית מדשדשת והעובדה כי הן האינפלציה והן ציפיות האינפלציה בארה"ב מצויות בדעיכה מפחיתה באופן מהותי את התמריץ של הבנק המרכזי האמריקני לנתק את השווקים באופן מיידי מצינורות החמצן של התמריצים", אומר פגוט. "תחזית הצמיחה הכלכלית של ארה"ב לשנים 2014 הופחתה בשלהי השבוע שחלף על ידי קרן המטבע העולמית מרמה חזויה של 3% לרמה חזויה של 2.7%, זאת על רקע קיצוצים ניכרים בתקציב הממשל האמריקני".