"היורו בישראל אורגן בצורה נהדרת; לא מתעסק בהפגנות הפרו-פלסטיניות"

נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, התייחס במסע"ת לפני נעילת הטורניר גם לפייננשל פייר-פליי: "מונאקו לא רלוונטית לבקרה שלנו כי היא לא משתתפת באירופה"

רגע לפני נעילת יורו 2013 לנבחרות צעירות הערב (19:00), במשחק הגמר בטדי בין נבחרות ספרד ואיטליה, קיים נשיא אופ"א, מישל פלאטיני, מסיבת עיתונאים חגיגית בירושלים, בה החמיא לארגון הישראלי. "האליפות היתה מאורגנת בצורה נהדרת וכולם בישראל יכולים להיות גאים בזה", אמר. "האצטדיונים היו טובים, היתה אווירה נחמדה, הגיעו הרבה משפחות וכולם שמחו ונהנו. שיתוף הפעולה עם ההתאחדות לכדורגל היה מצוין, והטורניר הגיע לכאן הרבה בזכותו של אבי לוזון. המתקנים שנבנו כאן ישארו פה עוד 20 שנה והכדורגל הישראלי יוכל ליהנות מזה. שחקנים שלקחו חלק בטורניר היו מופתעים מאיכות הדשא ומהמגרשים. זה חשוב לכדורגל בכלל ולצופים בפרט".

כשנשאל לגבי המתח הפוליטי שהורגש באירופה סביב הענקת זכות אירוח הטורניר לישראל, כולל הפגנות שנערכו בחודש שעבר בעניין בקונגרס אופ"א בלונדון, אמר פלאטיני: "אני לא מתעסק בדברים האלו ולא מוכן להיגרר לבעיות פוליטיות. היו לנו בעיות גם באוקראינה ובפולין (שם התקיים יורו 2012 - ש"ב), אבל מתמודדים איתן. לישראל יש זכויות כמו לכל המדינות. אני מבין שיש הפגנות פרו-פלסטיניות, זכותם להפגין. אנחנו עובדים עם הרשות הפלסטינית כדי לעזור להם ורוצים שישחקו שם כדורגל כמו באיטליה וכמו בצרפת".

פלאטיני נדרש להתייחס גם לתקנות הפייננשל פייר-פליי החדשות של אופ"א, שמטרתן היא להעביר את קבוצות הכדורגל באירופה במהלך העשור הקרוב, בהדרגה, למצב של איזון תפעולי - וכיצד הן עולות בקנה אחד עם ההוצאות האדירות בשוק ההעברות של קבוצות כמו מונאקו ומנצ'סטר סיטי. בנקודה זו, הצרפתי ביקש ממזכ"ל אופ"א, ג'יאני אינפנטינו, לענות במקומו: "כל הגופים שלנו יבדקו האם הבזבוזים של הקבוצות עומדים תחת הרגולציות. משנה הבאה חוק "הברייק-איבן" ינותח בפעם הראשונה. כל הקבוצות מכירות את כל החוקים ומודעות להן מאז 2010".

כזכור, במסגרת תקופת הניתוח הראשונה של חוק הברייק-איבן, קבוצות יוכלו לרשום הפסדים כוללים של עד 45 מיליון אירו בעונות 2011/12 ו-2012/13, אחרת הן יסתכנו בסנקציות בעונת 2014/15, שהחמורה שבהן היא הרחקה מהשתתפות במפעלים האירופיים. בהקשר הזה, הוסיף פלאטיני: "מנצ'סטר סיטי תהיה תחת הבקרה שלנו, אבל צריך לזכור שמונאקו, למשל, לא רלוונטית כי כרגע היא לא משתתפת במפעלים האירופיים".