בעלי המניות באסם אישרו למנכ"ל צאיג אופציות ופיצוי בכ-2 מיליון שקל

ואילו בחברת שטראוס דחו דיון לגבי מענק של 420 אלף שקל למנכ"ל גדי לסין

בעלי המניות של חברת המזון אסם אישרו ברוב גדול תגמולים של מעל 2 מיליון שקל למנכ"ל החברה, איציק צאיג. חברת המזון שבשליטת קונצרן נסטלה העולמי עדכנה כי האסיפה הכללית אישרה הקצאת אופציות פאנטום לצאיג בגין שנת 2013, בשווי של 1.56 מיליון שקל. האופציות משקפות שווי של משכורת שנתית, והן הוענקו לצאיג בהתאם לתוכנית האופציות שאישרה אסם בשנת 2011.

בנוסף, אישרו בעלי המניות תשלום פיצוי חד-פעמי בגובה 540 אלף שקל לצאיג, שנועד "לכיסוי חלקי של הוצאות, עלויות והפסדים שנגרמו לו ולבני משפחתו מחמת סיומה המוקדם של העסקתו כמנכ"ל תאגיד נסטלה בניו-זילנד". סיום תפקידו שם נעשה לבקשתה של אסם, לטובת מינויו למנכ"ל החברה.

צאיג החל בתפקידו כמנכ"ל אסם באפריל 2012, עקב פרישתו של המנכ"ל המיתולוגי, גזי קפלן ז"ל, בשל בעיות בריאות. מינויו לא היה מפתיע, משום שהוא סומן כיורשו של קפלן, וטרם כניסתו לתפקיד בנסטלה העולמית אף החלו להכין אותו לכך.

צאיג החל את דרכו בחברת טבעול ב-1991, ובשנותיו באסם מילא שורה של תפקידי ניהול. עלות העסקתו ב-2012 עמדה על 4.4 מיליון שקל, והורכבה משכר, מענק ואופציות פאנטום.

מענק שני ללסין בגין 2012

ענקית מזון אחרת בשוק הישראלי, שטראוס , דיווחה היום (ד') כי החליטה להסיר מסדר יומה של אסיפת בעלי מניות שתכונס בשבוע הבא דיון במענק למנכ"ל, גדי לסין. מדובר במענק בסך כ-420 אלף שקל בגין שנת 2012.

סכום זה משקף 3 משכורות חודשיות של לסין, ומתווסף למענק בגובה 1.2 מיליון שקל שכבר קיבל בגין 2012, בהתאם למדיניות החברה. עלות העסקתו של לסין אשתקד עמדה על 7.8 מיליון שקל.

ועדת התגמול והדירקטוריון ציינו בעניין המענק המדובר כי "התגמול הינו הוגן וסביר ומשקף את תרומתו של המנכ"ל לחברה".

בשטראוס ייחסו את הדחייה בדיון במענק לסמיכות מועד כינוס אסיפה כללית של החברה, המתוכננת לדון במדיניות התגמול לנושאי המשרה בחברה, כנדרש מחוק שכר הבכירים (תיקון 20 לחוק החברות).

תנאי העסקה של צאיג ולסין
 תנאי העסקה של צאיג ולסין