לראשונה: הוקם ועד יציג לעובדי "ידיעות אחרונות"

שליש מעיתונאי החברה בעיתונים "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" והמגזין "לאשה" חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון העיתונאים של ההסתדרות

עובדי קבוצת "ידיעות אחרונות" הקימו ועד עובדים יציג באמצעות ארגון העיתונאים של ההסתדרות.

שליש מעיתונאי החברה בעיתונים "ידיעות אחרונות", "כלכליסט" והמגזין "לאשה" חתמו על טפסי ההצטרפות לארגון, ועד אשר יושלם התהליך, הפך הארגון לארגונם היציג של עובדי הקבוצה.

"ידיעות אחרונות" היה כמעט המעוז האחרון בעיתונות הישראלית אליו לא הגיעה התארגנות העובדים שיצאה לפועל לפני למעלה משנה. אז, עם פריחת איגודי העיתונאים בכלי התקשורת השונים, נעשה ניסיון להקים ועד ב"ידיעות אחרונות", אולם 3 מתוך 4 מובילי ההתארגנות מצאו את עצמם מחוץ לארגון.

עובדי הקבוצה מצטרפים לעובדי חדשות 2 שמינו ועד פעולה משלהם לפני חודשים ספורים, וכיום יש 15 התאגדויות של מערכות עיתונאיות תחת ארגון העיתונאים.

במכתב שנשלח היום (ג') לעובדי "ידיעות אחרונות", בישר ועד הפעולה הזמני של הקבוצה על ההתארגנות: "אנו, חברי ועד הפעולה הזמני, רואים בתפקיד אחריות רבה, שמתחדדת לנוכח המשבר הכבד שפוקד את עולם העיתונות", נכתב בהודעה לעובדים. "הוועד הוקם כדי לדאוג לתנאי ההעסקה של עיתונאי 'ידיעות אחרונות', 'כלכליסט' ו'לאשה', מתוך ההבנה שכשאנחנו מאוגדים יחד, כוח המיקוח שלנו גדל, ויש לנו את הזכות והיכולת לקיים משא-ומתן עם ההנהלה לשמירה על הזכויות שלנו.

"ברור לנו כי הצלחת העיתונים היא הצלחתנו, וכי רק בדרך של הידברות ושיתוף-פעולה נוכל להגיע לתוצאות - הן לטובת מקום העבודה שלנו והן לטובתנו כעיתונאים המועסקים בו. אלה גם המסרים שקיבלנו בחודשים האחרונים מהנהלת 'ידיעות אחרונות'.

"כוועד היציג של כלל עיתונאי 'ידיעות אחרונות', 'כלכליסט' ו'לאשה', אנו אחראים לייצג את כולכם, כולל את מי שלא הצטרף לארגון העיתונאים. אנו מזמינים את כולם לפנות אלינו עם כל שאלה או בעיה שדורשת טיפול... הצטרפות לארגון העיתונאים תחזק את כוחנו כוועד, ולצד זה תאפשר למצטרפים ליהנות מהשירותים שהוא מציע".
מ"ידיעות אחרונות" טרם נמסרה תגובה.