לח בת"א, חם ב-NY

בוול סטריט מגמת העלייה ארוכת הטווח עדיין תקפה ואילו המסחר בת"א עדיין בתרדמת

לטובת קוראינו שמתעניינים בשוק המקומי נציין שלא שכחנו אותו. הוא עדיין מצוי בתרדמת ומבחינה זו ההחלטה שלנו לעזוב אותו ולא לשפוך עליו מלל מיותר מצדיקה את עצמה. כשיתעורר ויזוז, הוא יהיה רלבנטי עבורנו. זאת בייחוד כאשר יש אקשן בעולם.

אם אתם מעוניינים בפרשנות שלנו לגבי עתיד הבורסה והאירועים האחרונים, נזכיר כי כתבנו כאן שהארכת שעות המסחר לא תעזור כי היא לא תהפוך את המניות לאטרקטיביות ומשקיעים זרים ידעו להשקיע כאן גם בשעות המסחר המקוצרות. זוהי קוסמטיקה שלא משפיעה על המהות.

חילופי הנהלה יכולים להשפיע אולי על השיווק אבל תזכרו דבר אחד: כשיש מניות מעניינות, משקיעים יודעים להגיע למדינות שקשה יותר ומסוכן יותר לפעול בהן מאשר בישראל. וכאשר מניות לא מעניינות, עיין ערך יפן עד לפני זמן לא רב, לא משנה כמה טובה הקוסמטיקה. לכן, לדעתנו, יש במצב הבורסה לשקף את דעתם של משקיעים על חזון הכלכלה הישראלית ואולי גם חזון ניהול ההשקעות של בתי ההשקעות. כל התעסקות בדברים אחרים גם מסיחה את הדעת מהדבר האמיתי וגם מרחיקה/מדחיקה את הפיתרון. אם תרצו מסקנות אופרטיביות אז הן בכיוון של לא לבזבז זמן עד שאין סימן חיים ואולי גם לא לצפות לסוף טוב בטווח הקצר. אם אנחנו צודקים, מציאות כלכלית עגומה (יותר) נמצאת בקצה המנהרה.

אז נלך לוול סטריט.

הזדמנות באינטל

שתי אמירות מרכזיות יש לנו בעניינה של וול סטריט:

  1. מגמת העליה ארוכת הטווח תקפה. ההפוגה של הימים האחרונים מבססת תמיכה וסופגת לחצים לתיקון כלפי מטה. הנחת המוצא היא שיש עוד מקום להרוויח כאן כסף תקפה.
  2. התנודתיות בשערי המניות היא לפעמים הזדמנות ולפעמים בעיה ולפעמים החמצה. FB זו מניה שלא משנה כמה טובות היו הסיבות לאי אחזקתה, עליה שלה מחייבת משמעת מנטאלית חזקה בשביל לא לאכול את הלב. בפועל, מי שהחזיק סבבה, מי שלא החזיק, זה חלק מחיים. הירידה של זינגה לעומת זאת היא בעיה. זאת מכיוון שהסיבה שהמניה ירדה, שינוי מדיניות ביחס לתחום ההימורים, מוחקת את הסיבה בגינה המניה הייתה אטרקטיבית. אם לא נמצא לוגיקה מעצימה מאחורי זה, נשקול לוותר עליה. הזדמנות אפשר למצוא על גרף כמו זה של אינטל INTC . היא נתמכה מעל תמיכה קלאסית באזור ה-22.4 ונראה שלפניה גל עולה שיקח אותה אל מעל 28 דולר.

זיו סגל, מנכ"ל משותף וראש תחום פיננסים בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.