מליסרון מתנגדת לדרישת דומו לפתוח את הסניף בשבת

לטענת מליסרון, אין כל כוונה לפתוח את קניון רמת-אביב בימי שבת ■ דומו: "אנחנו פועלים להשיג את כל האישורים לנושא"

מחלוקת בין טיב טעם לקבוצת מליסרון באשר להפעלת סניף דומו & דליקטס שבקניון רמת-אביב בשבתות. בזמן שבטיב טעם מתכננים לפתוח את הסניף בשבת החל מעוד שבועיים לערך, בקבוצת מליסרון מבהירים כי לא יאפשרו את הפתיחה - אלא אם טיב טעם תמציא אישור מהעירייה שמאפשר לה לפתוח את הסניף בשבת.

המחלוקת התעוררה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון מחודש יוני האחרון, המחייבת את עיריית תל-אביב לאכוף את חוק העזר העירוני האוסר על פתיחת עסקים בשבת.

בפסיקה מתח העליון ביקורת על עיריית תל-אביב, שנכונה להעלים עין מפתיחת עסקים בשבת תמורת תשלום קנסות שהיא מטילה על בעלי העסקים. בפני עיריית תל-אביב ניצבת האפשרות לשנות את חוק העזר העירוני, אך לפי שעה החוק לא שונה.

בניסיון לעשות קאמבק לשוק כלי הבית, השיקה טיב טעם לאחרונה את הקונספט החדש לרשת דומו, שבמסגרתו היא מכניסה מעדנייה לתוך הסניפים ובמקביל משנה את שם הרשת ל-DOMO & DELICATES (דומו & דליקטס).

הסניף הראשון שעבר הסבה והושק בקניון רמת-אביב משתרע על שטח של 250 מ"ר, ולדברי החברה הושקעו בו 2 מיליון שקל. בעת ההשקה מסר מנכ"ל טיב טעם, עדי כהן, כי הרשת פועלת לפתיחת כניסה נוספת לסניף מהרחוב, שתאפשר הפעלתו בשבתות.

בהתייחס להתנגדות של מליסרון אמר כהן ל"גלובס": "אנחנו עומדים להשלים את בניית הרמפות בחוץ ומתכננים לפתוח בשבת. אני מניח שזה ייגמר בתוך שבועיים, ולפני החג נפתח את המקום בשבת. בכל מדינת ישראל מי שפתח בשבת לפני הפסיקה - העסק פתוח, ועולם כמנהגו נוהג גם ללא קשר לדומו. אנחנו פועלים להשיג את כל האישורים, וברגע שנקבל אותם, דומו תיפתח גם בשבת".

- תמציאו אישור מהעירייה לפתוח בשבת?

"אין אישור מהעירייה לפתיחה בשבת, כמו שאין אישור לפתוח ביום ראשון".

חרף דברים אלה מבהירה היום (ב') קבוצת מליסרון כי לא תיתן לכך יד, וכי "אין כל כוונה לפתוח את קניון רמת-אביב בימי שבת".

עוד נמסר, כי "אם תקבל החנות את ההיתרים המתאימים על-פי חוק העזר העירוני (האוסר על פתיחה בשבת - א"ח), הכניסה לחנות בימי שבת תיעשה מרחבה חיצונית ולא מתוך חלל הקניון".