"החלטת בג"ץ בעניין ראשי הערים מחזקת את טוהר המידות בשלטון המקומי"

גורמים משפטיים: "נורמות חדשות אלה ינחו מעתה את ראשי הרשויות ויצמצמו את הפער בין הנורמות המחייבות בשלטון המרכזי לנורמות בשלטון המקומי"

"פסיקת בג"ץ בעניינם של ראשי הערים רמת-השרון ונצרת עילית מחזקת את טוהר המידות בשלטון המקומי. ראשי הרשויות נבחרים בבחירות אישיות, ומשמעות פסק הדין היא כי עיקרון שלטון החוק גובר על הזכות לבחור ולהיבחר" - כך אומרים גורמים משפטיים בכירים בעקבות פסק דינו הדרמטי של בג"ץ, שהדיח מכהונתם את ראשי הערים יצחק רוכברגר מרמת-השרון ושמעון גפסו מנצרת עילית.

לדברי הגורמים, "פסיקה זו באה בעקבות העמדה הנורמטיבית התקדימית ופורצת הדרך שהתווה היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בעניינם של ראשי הערים צבי בר ושמעון גפסו, ולפיה על מועצת הרשות מוטלת חובה משפטית להעביר ראש עיר מכהונתו, אם הוגש נגדו כתב אישום בעל נסיבות חומרה, שכן דין המשפט גובר על דין הבוחר".

עוד הוסיפו הגורמים המשפטיים הבכירים כי "נורמות חדשות אלה ינחו מעתה ואילך את ראשי הרשויות וגורמי האכיפה, והן מביאות לצמצום הפער בין הנורמות המחייבות בשלטון המרכזי לנורמות שבשלטון המקומי. העמדה העקרונית שהביע היועץ המשפטי לממשלה, ושהתקבלה בפסיקת בג"ץ, מהווה כלי חשוב במאבק בשחיתות השלטונית בשלטון המקומי".