ניל בוש צפוי להפקיד 20 מיליון דולר בנאמנות לרכישת IDB

כך עולה מדוח שהגישו המומחים מטעם ביהמ"ש אולמן וגבאי, בבקשה לדחות המועד להגשת הצעות להסדר באי.די.בי

המומחים מטעם ביהמ"ש, עו"ד חגי אולמן ואייל גבאי, הגישו היום לשופט המחוזי איתן אורנשטיין, בקשה לדחות את הגשת ההצעות להסדר חוב בחברה מה-20 בחודש ל-3 בנובמבר. כפי שדווח לאחרונה ב"גלובס", הרקע לדחייה הוא ההסכמות אליהן הגיעו המומחים עם חברת אי.די.בי לפיהן תפתח החברה "חדר מידע מוגבל" אשר ייתן למשקיעים מידע על החברות הבנות שבשליטתה, זאת בכפוף לחתימה על כתב סודיות.

בנוסף, ממליצים המומחים לאורנשטיין כי יורה על כך שכל הצעה אשר תוגש בפניו תלווה בערבות של 70 מיליון שקל אשר תופקד בקופת ביהמ"ש.

זאת ועוד, מפניית המומחים לביהמ"ש עולה כי קבוצת "אמריקן פסיפיק" בראשות ניל בוש, הביעה בפני המומחים את רצונה לדחייה הנ"ל, זאת כאשר בכוונתה להפקיד כבר בימים הקרובים 20 מיליון דולר בנאמנות על מנת להראות את רצינותה לקיום העסקה.

כלל תבטח את אי.די.בי

באי.די.בי הכל נשאר במשפחה, גם במקרה של גיוס פוליסת ביטוח לנושאי משרה בכירה, בזמן שהקונצרן שרוי בימים אלו בעיצומה של סאגת הסדר חוב. אתמול (ב') דיווחה אי.די.בי אחזקות, שבשליטת נוחי דנקנר, כי הגיעה להסכמות עם החברה הנכדה - כלל ביטוח, לבטח את נושאי המשרה הבכירה והדירקטוריון בחברה ובחברה הבת - אי.די.בי פתוח, מפני תביעות עתידיות, גם במקרה של העברת השליטה בקונצרן (פוליסה מסוג Run Off), וזאת תמורת סכום חד פעמי של 2.2 מיליון דולר, סכום אשר יתחלק באופן שווה בין אחזקות לפתוח.

בתמורה יקבלו החברות כיסוי מפני תביעות בסך של עד 140 מיליון דולר. מכיוון שמדובר על עסקה בעלי עניין, מבקשת החברה לאשר את ההתקשרות הנ"ל באמצעות כינוס אסיפת בעלי מניות בה דרוש רוב מקרב בעלי מניות המיעוט לאישורה. בנוסף תכונס אסיפת מחזיקי אג"ח לאישור ההתקשרותץ

נזכיר כי לפני כחודשיים חשף "גלובס", את התפטרותם של אייל סלוגניק ושוני אלבק, ממנהליו הבכירים של הקונצרן. אז טענה החברה כי התפטרותם נעשתה על רקע בעיה "טכנית" שכן פוליסת הביטוח שנעשתה על ידי מבטחי משנה בינלאומיים, ביניהם סוויס רה, לא כללה מקרה בו תועבר השליטה בחברה. למרות ההתפתחות הנוכחית, סולגניק ואלבק לא מתכוונים, ככל הידוע, לחזור בהם מהתפטרותם.

לא מעט סימני שאלה עולים מההסכם אליו הגיעה אי.די.בי עם כלל ביטוח. הבעיה הראשונה היא עצם ההתקשרות עם חברה בתוך המשפחה, שכן אי.די.בי חיפשה במשך חודשיים מבטחת לפוליסה, כנראה ללא הצלחה, ובסופו של דבר נדרשת לעסקת בעלי עניין את כלל ביטוח. שנית, הסכום המשולם לכלל ביטוח (2.2 מיליון דולר) נמוך יחסית לכיסוי המירבי (עד 140 מיליון דולר). זאת כאשר אי.די.בי נמנעה מלדווח מהו אחוז ההשתתפות של כלל ביטוח בתביעה עתידית.

ודבר אחרון, ההתקשרות הנוכחית בוצעה כשברקע העסקה למכירת השליטה בכלל ביטוח. לא מן הנמנע כי נושי אי.די.בי יתבעו בעתיד סכום משמעותי ממנהלי החברה, ובאמצעותם את החברה המבטחת (כלל ביטוח). פוטנציאל לתביעה שכזאת עלול להשפיע על שווי כלל ביטוח. הרוכשים הנוכחיים של החברה, בראשם קבוצת JT הסינית, עשויים לקחת זאת בחשבון בתמחור העסקה.

מכלל ביטוח נמסר בתגובה: "החברה אינה מוסרת מידע אודות סידורי ביטוח של לקוחותיה".