מרחיבה את הסל: מחלבות גד תתחיל לייצר חלב ניגר

תשווק בשלב ראשון 3 מוצרי חלב ניגר לשוק המוסדי, אך אינה פוסלת אפשרות להתרחב בהמשך לשוק הקמעונאי

מחלבות גד מתרחבת: ל"גלובס" נודע כי החברה החלה לייצר 3 מוצרים בתחום החלב הניגר: חלב בקרטון 3% שומן ו-1% שומן וכן חלב בשקית 3% שומן. בשלב זה מייעדת החברה את המוצרים לשוק המוסדי, אם כי היא אינה פוסלת את האפשרות להתרחב לשוק הקמעונאי בעתיד.

לטובת המהלך חתמה מחלבות גד הסכם משולב עם מחלבות רמת הגולן, שבמסגרתו רכשה מחלבות רמת הגולן קו ייצור חדש המיועד למוצרי מחלבות גד בלבד. מחלבות רמת הגולן אינה רשאית לייצר בקו זה מוצרים עבור חברות אחרות, שלא באישורה של מחלבות גד.

מחלבות גד מספקת את מוצריה בשוק המוסדי לבתי-קפה, מסעדות ופיצריות. למרות שלחברה לא היה חלב ניגר עד כה, היא מכרה לחלק מלקוחותיה סל מוצרים שלם ורכשה את החלב הניגר מהמתחרים.

סמנכ"ל השיווק והמכירות במחלבות גד, גיל שגב, אומר ל"גלובס", "הכניסה שלנו לחלב הניגר היא אמירה. זה עולם שלא שיחקנו בו. זה התחיל מהצורך שלנו להשלים את סל המוצרים ללקוחות והיום זה כבר שלנו, וזו אמירה אחרת לגמרי. אנחנו מאוד חזקים בשוק המקצועי בגלל איכות הגבינות. השוק הזה מהווה 50% מהפעילות שלנו והכניסה לחלב הניגר תחזק את האחיזה שלנו בו".

- יהיה לכם קל יותר לגייס לקוחות שהיום הם לקוחות של תנובה או טרה?

"גם. אבל בעיקר לקוחות שרכשו מאיתנו גבינות אבל פיצלו את הקנייה שלהם ורכשו מתנובה או טרה חלב ומוצרי ניגר".

- מי המפסיד העיקרי מהכניסה שלכם, תנובה או טרה?

"לא צריך לחפש מפסידים. הלקוחות הם המרוויחים".

- החלב הניגר בקרטון ובשקית מצוי בפיקוח מחירים ממשלתי. זה רווחי?

"כן. גם אם הרווחיות בשוק המקצועי קטנה יותר, זה מהלך משלים שאנחנו חייבים אותו. זה חשוב לא פחות מהרווחיות". שגב הוסיף כי "החלב מיועד לקפה, ויש לו יציבות להקצפה. נצליח רק בזכות האיכות".

מחבלות גד מעריכה כי כניסתה לקטגורית החלב תגדיל את המכירות ללקוחות הקיימים ב-10%-15%, זאת מעבר לפוטנציאל הגידול ללקוחות חדשים.

קרב יצרי

הקרב בין יצרניות החלב - תנובה, שטראוס, טרה ומחלבות גד - על השוק המוסדי מתרחש מאחורי הקלעים, והוא חריף לא פחות מהקרב על המדף ברשתות השיווק. המוצרים המשווקים לא ממותגים ולכן מבקרי המסעדות או בתי הקפה, לא מודעים כלל למותג המוגש להם.

בעבר, כשטרה הורידה מחירים במדפי הסופרמרקט, תנובה ביקשה להשיב לה מלחמה דווקא באמצעות השוק המוסדי, וגייסה אליה לקוחות של טרה.

החברות הגדולות אף נוהגות להוציא את בעלי העסקים בשוק המוסדי לטיולים אטרקטיביים בחו"ל כדי לחזק את הקשרים עמם. המהלך הנוכחי של גד, הכניסה לחלב הניגר, עשוי לחזק את מעמדה בשוק המוסדי.

חלב של גד
 חלב של גד