מונתה ועדת איתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין

בראש ועדת האיתור יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר

השר גלעד ארדן מינה את ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין. ל"גלובס" נודע כי בראש ועדת האיתור יעמוד מנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר; ולצדו מונו היוצר אביהו מדינה; נציגת האקדמיה, אשת המכללה למינהל ד"ר אווה ברגר; פרופ' דוד שוורץ מהקריה האקדמית אונו; ונציג נציבות שירות המדינה, מאיר אהרוני.

שר התקשורת החליף כמה מהחברים שישבו בוועדת האיתור שמינה קודמו בתפקיד ואשר בחרה באריאל משעל לתפקיד. ארדן בחר שלא לקבל את המלצת הוועדה ההיא, שהתכנסה וקיבלה החלטתה ערב הבחירות.

מהלך זה הביא להגשת עתירה בג"ץ על-ידי משעל, שהתעקש כי מינויו אינו פוליטי וכי אין מניעה למנותו. בג"ץ איפשר את כינוסה של ועדת האיתור מחדש, אולם גם קבע כי אם יוחלט להחליף את משעל, יהיה עליה להסביר היטב מדוע מי שייבחר ראוי ממנו.

עם כינוס הוועדה החדשה, נוסף סעיף חדש גם לדרישות לתפקיד. כעת, המועמד שייבחר צריך להיות בעל ניסיון של 5 שנים בתחום הרגולציה. לא מן הנמנע כי דווקא סעיף זה יכריע את הכף.

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי לצד משעל, מתמודדים על התפקיד גם ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מנכ"לית הוועדה למדרוג שהייתה בין המועמדים הסופיים לתפקיד מנכ"ל הרשות השנייה; סמנכ"לית הרדיו של הרשות השנייה, עידית צ'רנוביץ', שהתמודדה גם בסיבוב הקודם על תפקיד זה; כמו גם דובר משרד התקשורת, ד"ר יחיאל שבי; וסמנכ"ל המשרד, חיים גרון.

מינוי יו"ר מועצת הכבלים והלוויין הוא מסקרן, שכן זהותו עשויה לשפוך אור על מי שצפוי להוביל את מיזוג הרשויות הרגולוטוריות - הרשות השנייה ומועצת הכבלים.