מניית הערב: ישראלית שצונחת 23% לאחר המלצת "מכירה"

כותב המאמר ב-"The Street" מזהיר כי הפרסום של אורמד הוא "קידום מכירות למניה" וממליץ למכור את המניה אחרת: "מחזיקי המניות עלולים לאבד את כל כספם ב-6-12 החודשים הבאים"

מניית חברת הביומד אורמד רושמת ירידה חדה במחזור מסחר גבוה בנאסד"ק על רקע מאמר שלילי שפורסם באתר The Street התוקף את התוצאות שפרסמה החברה לאחרונה.

בשבוע שעבר פרסמה אורמד את תוצאות הבטיחות מניסוי שלב IIa שלה בגלולת אינסולין בבליעה לטיפול בסוכרת סוג 2. החברה התבקשה על ידי ה-FDA לערוך את הניסוי כדי לבחון את הבטיחות והפרמטרים של העיבוד על ידי הגוף של האינסולין שבמוצר. כדי להמשיך לניסוי שלב II גדול ומשמעותי, החברה הייתה זקוקה רק לאישור בטיחות במוצר זה, ואותו אכן קיבלה.

החברה אגב ציינה מראש כי מדובר בניסוי קטן שנועד קודם כל להבטיח את בטיחות המוצר ולאפשר את המשך הפיתוח.

החברה לא חשפה את הנתונים שלה לגבי יעילות המוצר, אלא מתכננת לעשות זאת בכנס בתחום הסוכרת שיערך במועד לא ידוע בעתיד. בניסוי השתתפו 30 איש בשתי קבוצות מינון וקבוצת ביקורת. בניסוי בגודל הזה אין מצפים בהכרח לתוצאות יעילות מובהקות סטטיסטית, אולם כן מצפים לרמזי יעילות, ויש להניח כי החברה מצאה כאלה בהינתן שהיא מצהירה על כוונתה להמשיך ולפתח את המוצר, ולהיכנס לניסוי שעלותו יכולה להגיע למעל 10 מיליון דולר.

בכל אופן, כותב המאמר ב-The Street מזהיר כי הפרסום של אורמד הוא "קידום מכירות למניה" וממליץ למכור את המניה אחרת "מחזיקי המניות עלולים לאבד את כל כספם ב-6-12 החודשים הבאים".

ב-12 החודשים האחרונים זינקה מניית אורמד בכ-140% אולם בשבוע האחרון צנחה בכ-28%.