מסתמן: לוין יקבל מניות ערוץ 10 ללא תמורה - ויישא בחובות

אלכסנדר לוין הוא בעל השליטה בערוץ 9 ■ גם אם הוא יקנה את חובותיו של ערוץ 10, המוערכים בעשרות מילוני שקלים - עדיין יהיה עליו להשקיע במהלך השנה הזו לבדה עשרות מיליוני שקלים לקיום השוטף של הערוץ

אלכסנדר לוין, בעל השליטה בערוץ 9, עשוי לקבל את מניות ערוץ 10 ללא תמורה, אך יצטרך לשאת בחובות הערוץ - כך מסתמן מדיונים שנערכו בינו לבין אנשי הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי בשבועות האחרונים ניהלו מצד לוין את בדיקת הנאותות מנכ"לית ערוץ 9 ונציגתו של לוין בישראל, עו"ד ויקטוריה גורדין, והמשנה למנכ"ל ערוץ 9, יורי קזנוביץ'. השניים גם ניהלו את המגעים מול נציגיו של בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן.

לוין עצמו לא שוהה בימים אלה בישראל, אולם במהלך המגעים מול ערוץ 9 הגיע לארץ והתעדכן בהם. כעת ממתינים בערוץ 10 להחלטתו באשר להמשך המגעים.

לוין רכש בשנה שעברה את ערוץ 9, ערוץ ייעודי דובר רוסית המתקיים מפרסומות, בעבור 6 מיליון דולר מאיש העסקים לב לבייב. מאז הגיע הערוץ לידיו, הוא השקיע בו עשרות מיליוני שקלים, כאשר 50 מיליון שקל לבדם הושקעו בהקמת מתחם אולפנים ומשרדים במודיעין שישרת את הערוץ. הונו של לוין, שפרח עם נפילת ברית-המועצות, הגיע בעיקר מנכסי תקשורת.

לוין, יליד מוסקבה שעלה בפברואר 2013 לישראל, עומד בראש חברת האחזקות בתחום המדיה TeleAlliance Media holding שבסיסה בסקנדינביה, ומחזיק ב-TeleAlliance Media group. בקבוצת האחזקות שלו נמצא גם ערוץ הטלוויזיה הרוסי המוביל NTV.

העובדה שלוין מחזיק בקבוצת ערוצים ומחזיק בזכויות שידור רבות מסייעת לו לקיים את התוכן בערוץ 9, שחלק משמעותי בו מורכב מתוכניות פופולריות בעולם דובר הרוסית. ההערכה היא כי לוין יצור זיקה מסוימת בין אחזקותיו בתחום התקשורת לבין ערוץ 10.

מאז נכנס לערוץ 9, הורגש בו שינוי בעיקר בתחום העשייה העיתונאית. בין היתר התחיל הערוץ לשדר תחקירים, שנוגעים בין היתר גם לשרים וחברי כנסת, שנחשבו עד עתה לחביביו של הערוץ. כמו כן, הערוץ ערך קמפיין מחאה נגד כוונת ממשל פוטין לפגוע בכלי תקשורת במדינה.

על-פי הערכות, לא אמור להיות קושי רגולטורי לאחזקה של לוין בשני הערוצים יחד, שכן כיום קיים תקדים שבמסגרתו זכיינית ערוץ 2 קשת מחזיקה גם בערוץ 24 - אף הוא ערוץ ייעודי המשדר פרסומות ובעל מעמד רגולטורי דומה לזה של ערוץ 9.

גם אם לוין יקנה את חובותיו של ערוץ 10 למדינה ולקרן אוריגו, המוערכים בעשרות מילוני שקלים - עדיין יהיה עליו להשקיע במהלך השנה הזו לבדה, עד לקבלת הרישיון המיוחל, עשרות מיליוני שקלים לקיום השוטף שלו.

מדוברו של מימן ומערוץ 10 לא נמסרו תגובות.

נציגיו של לוין בערוץ 9 אמרו כי אין הם יכולים להתייחס לדברים.