"הכוונה להציג את 'בייבי בום' כתיעודית - ניסיון ציני ונואל"

כך טוען פורום היוצרים הדוקומנטריים ■ ההכרה ב"בייבי בום" כסוגה עילית היא קריטית לערוץ 10, שכן השנה עליו לעמוד בכל מחויבויותיו כדי לקבל רישיון

פורום היוצרים הדוקומנטריים מתנגד להכרה בסדרה של ערוץ 10, "בייבי בום", כתוכנית דוקומנטרית. במכתב ששלחה יו"ר הפורום, אסנת טרבלסי, למנכ"ל הרשות השנייה, שי באב"ד, היא כינתה את הניסיון של ערוץ 10 להציג את התוכנית כתיעודית, כ"ניסיון ציני ונואל". לדבריה, "בכל פעם שהערוץ נקלע לקשיים הוא פונה אל היוצרים שיתמכו בו, אך אינו מהסס לרגע לזלזל בהם ובעבודתם בבקשה זו".

ההכרה ב"בייבי בום" כסוגה עילית היא קריטית לערוץ 10, שכן השנה חייב הערוץ לעמוד בכל מחויבויותיו הרגולטוריות, על מנת לקבל רישיון.

"האם לכך כיוון המחוקק ב'יצירה פלורליסטית, שתביא לידי ביטוי מגוון דעות ונקודות מבט על החיים בישראל'? הסדרה אולי צולמה ללא התערבות, בסגנון 'זבוב על הקיר', אך זהו רק סגנון, זו תפיסה ויזואלית, זו אינה מהות היצירה הדוקומנטרית. הרשות השנייה כשלה כשאישרה את 'אלוף העברית' כעשייה דוקומנטרית, ובכך פתחה פתח לחטא, הממשיך בתביעה זו של ערוץ 10", נכתב.

טרבלסי מעלה גם את העובדה שמשתתפי התוכנית קיבלו חבילת שי ממטרנה, שהיא לדבריה "אחת המפרסמות העיקריות בסדרה. אלה דברים שקורים בריאליטי ולא בדוקומנטרי. גם מקומו של בית-החולים בילינסון אינו ברור. מה הייתה מערכת היחסים בין בית-החולים לבמאי ולהפקה? מספר פעמים נקטעה הצפייה בשקופית שידור המציעה ליולדות ייעוץ על-ידי הצוות המשובח של בית-החולים, מה שמעלה חשש כבד למעורבות שאינה נהוגה ואינה מקובלת כלל בסדרה תיעודית והינה מטה לחמה של סדרת ריאליטי".

מהרשות השנייה נמסר כי הנושא עדיין בבדיקה.

מערוץ 10 נמסר: "הקדמה הטכנולוגית לא פוסחת על הז'אנר הדוקומנטרי ומאפשרת כיום לבצע תיעוד עשיר של מצבים ותהליכים באופן שלא התאפשר בטכנולוגיה הישנה. ערוצי הטלוויזיה התיעודיים המובילים בעולם, כמו הנשיונל ג'יאוגרפיק והדיסקברי, עומדים בחזית אימוץ טכנולוגיות התיעוד החדשות ומספקים באמצעותן לצופים תיעוד עשיר של מקומות ומצבים שתיעודם לא התאפשר עד היום, ובכללם יצירות דוקומנטריות מרהיבות ממעמקי הים וממעוף הציפור.

"הסדרה הדוקומנטרית 'בייבי בום' מצליחה לתעד את אחד השיאים בתהליך המשפחתי - הבאת חיים חדשים לעולם, באופן שלא נראה ולא התאפשר עד היום. הטכנולוגיה המתקדמת בה נעשה שימוש ב'בייבי בום' מצליחה להביא בפני הצופים תמונה עשירה ורב-ממדית של תהליך אנושי מרתק ואותנטי.

"התיעוד הזה בשלמותו מאפשר לכולנו לחוות את תהליך הלידה כתהליך רב-ממדי, מרגש ומרתק, שבמרכזו זוגיות, אהבה, התא המשפחתי וערכיו, וסביבו דילמות חברתיות, רפואיות ואף דתיות. הקדמה הטכנולוגית נמצאת אתנו מזה זמן, ואנו מחפשים דרכים בכדי למצות את האפשרויות הגלומות בה ולספק לצופים מוצר טלוויזיוני איכותי".