לאומי: להדיח את עו"ד יוסי שגב מתפקיד מפרק טאו

טוען כי שגב אינו יכול לשמש בתפקיד בשעה שעומד נגדו כתב אישום בגין העלמת מס ■ שגב: בלאומי חרדים כנראה לגבי מסקנותיי ומנסים לסכל את הגשתן

בנק לאומי פנה היום (א') לכונס הנכסים הרשמי בבקשה להדיח את מפרק חברת טאו תשואות, עו"ד יוסי שגב, מתפקידו. זאת, בטענה כי שגב אינו יכול לשמש בתפקיד בשעה שתלוי ועומד נגדו כתב אישום בגין העלמת מס.

באמצעות עו"ד אייל רוזובסקי ממשרד צלרמאיר-פילוסוף, רוזובסקי, צפריר, טולידאנו ושות' ועו"ד פיני יניב ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות', כותב בנק לאומי לכונס הנכסים כי "עו"ד שגב אינו יכול להישאר בתפקידו כמנהל מיוחד, ובוודאי לא יכול להתמנות כמפרק קבוע, כל עוד תלוי ועומד נגדו כתב אישום חמור על ביצוע פשע של התחמקות מתשלום מס/דיווח כוזב של הכנסות במיליוני שקלים".

כנגד עו"ד שגב הוגש כתב אישום בגין עבירות על סעיף 117(ב) לחוק מס ערך מוסף, עבירות של דיווח כוזב לרשויות המס - במטרה להימנע לכאורה מתשלום מע"מ בסך 2.8 מיליון שקלים לרשויות המס. משפטו של שגב בבית משפט השלום בתל-אביב עודנו מתנהל.

לאומי מבסס את פנייתו, בין היתר, על פסיקה שניתנה לאחרונה על-ידי בית המשפט העליון, שלדבריו מחייבת מסקנה זו. בין היתר, מדובר בפסק הדין של העליון בעניין ראשי ערים שהועמדו לדין פלילי.

"זמן קצר לאחר פרסום הכתבה, פורסמו נימוקי פסק דינו של בית המשפט העליון שקבע הלכה חשובה (להלן: 'הלכת ראשי הערים'), ולפיה אין זה ראוי שאדם ימשיך לכהן בתפקיד ציבורי המחייב אמון לאחר שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו מעשים פליליים חמורים", כותב לאומי. "הלכת ראשי הערים יפה מכוח קל וחומר לענייננו, שכן האמון הנדרש ממי שמתפקד כזרועו הארוכה של בית המשפט, גבוה יותר מזה הנדרש מראש עיר".

הבנק מסביר בבקשתו מדוע רק עכשיו הוא פונה להדחתו של שגב. "עת מונה עו"ד שגב כמנהל מיוחד, לא היה ידוע לבנק (ומן הסתם גם לא לכנ"ר) אודות המשפט הפלילי שמתנהל נגדו", כתב הבנק. "הבנק סבור כי היה על עו"ד שגב להפנות את תשומת-לב בית המשפט לעובדה זו. משנודע מפרסומים בתקשורת אודות ההליך, לא ביקש הבנק לשחרר את עו"ד שגב מתפקידו, מתוך ידיעה שצפויה להתכנס תוך זמן קצר אסיפת נושים לבחירת מפרק קבוע, ואז יעלה עניין זה. עתה, משמתמשך הזמן מבלי שמכונסת אסיפת הנושים, מוצא הבנק לנכון לדרוש שחרורו של עו"ד שגב מתפקידו כבר כעת".

בבקשתו מציין הבנק כי הוא אינו מסתיר את עמדתו כי עו"ד שגב גיבש כבר מיומו הראשון בתפקיד עמדה נגד לאומי, לפיה השיעבודים שנרשמו לטובת הבנק חסרי תוקף או בטלים, תוך כך שפיתח אינספור תיאוריות קונספירציה שונות ללא כל ביסוס.

לדברי הבנק, "במסגרת תיאוריות הקונספירציה שאימץ עו"ד שגב מראש ובטרם החל בבדיקה כלשהי, הוא מאשים את הבנק, לשווא וללא בסיס, כי פעל במירמה על מנת לבזוז את כספי החברה, או לחלופין מטיח אי-אלו האשמות-שווא אישיות בעובדי הבנק".

לפי הנטען בפני הכנ"ר, "עו"ד שגב סימן את הבנק כגורם בעל כיס עמוק שממנו ניתן יהיה להוציא כספים. התנהלות זו של עו"ד שגב, כאמור, אינה העילה לפנייתנו. הבנק אכן אינו סבור כי עו"ד שגב מנהל חקירותיו באופן ראוי ואובייקטיבי, אך לא על טענה זו מבסס הבנק את עמדתו כיום, לפיה אין עו"ד שגב ראוי להמשיך בתפקידו ואינו יכול להתמנות לתפקיד מפרק קבוע".

עו"ד יוסי שגב מסר בתגובה: "הודעתי לבית המשפט כי בתוך 30 עד 45 יום אני מתכוון להסיק את המסקנות לגבי התנהלות בנק לאומי בתיק טאו. מכיוון שהם כנראה חרדים לגבי המסקנות, והם צריכים לדעת למה, הם מנסים במאמץ אחרון לסכל את זה".