"בייבי בום" תוכר כתוכנית תעודה ולא כריאליטי

כך קבעה הרשות השנייה, על אף טענות שלפיהן התוכנית של ערוץ 10 מוצגת בתקשורת כריאליטי וכוללת אלמנטים שמתאימים לז'אנר

הרשות השנייה קבעה כי תוכניתו של ערוץ 10 "בייבי בום" תוכר כתוכנית תעודה. בתוכנית מצולם רגע לידתם של תינוקות במחלקת היולדות של בית-החולים בילינסון.

"לא מדובר במציאות מבוימת, אלא בתהליך אמיתי של לידה, על הפנים הרבות שלו", כתבו ברשות השנייה, "אשר מביא לצופים זוגות שונים, בעלי תפיסה שונה לגבי תהליך הלידה, ובכך מעשיר את המסך בפנים השונות של החברה הישראלית".

המכתב ששלחה יהודית לויט, מ"מ סמנכ"ל הטלוויזיה ברשות השנייה, הגיע בתגובה למכתב תלונה ששלחה אסנת טרבלסי, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, ובו היא מוחה על הכוונה להכיר בתוכנית כתיעודית. על-פי טרבלסי, התוכנית מוצגת בתקשורת כריאליטי, ואף מחלקת פרסים לזוגות המופיעים בתוכנית.

"התוכנית מצולמת במספר רב של מצלמות בשל העובדה שלא ניתן להכניס צוותי צילום לחדרי הלידה מהסיבות המובנות", כתבה לויט. "השימוש במספר מצלמות הוא כדי להגיע לתיעוד אותנטי של הזוגות שהגיעו לחדר הלידה, וגם על מנת לתת להם הזדמנות לחוש שהם לבד בחדר הלידה וללא צוות צילום, מקליטים, תאורנים ובמאי, אשר נמצאים על סט הצילומים בצילום של תוכניות וסרטי תעודה. מתן פרסים בתוכנית למשתתפים אינה עומדת בניגוד לכללי הרשות השנייה, ועצם מתן הפרס אינו הופך את הסדרה לסדרת ריאליטי".

ברשות השנייה הבהירו כי "הרשות השנייה פועלת בהתאם להגדרות שנקבעו בכלליה ואינה מנהלת מקח או ממכר לגבי הכרה של תוכניות מסוגה עילית, לא על-פי טעמו האישי של איש זה או אחר, או תפסול סדרה אם יש בה גם מציאות מרגשת כפי שהדבר בא לידי ביטוי בסדרה, אשר מתעדת רגעי שיא בחייה של יולדת".

בערוץ 10 הזמינו בתגובה לצפות בתוכנית.

לא ניתן היה להשיג את תגובת פורום היוצרים הדוקומנטריים.