סוגיית הקופקסון: ביהמ"ש עדיין לא קיבל ערעור שהגישה טבע

אם בית המשפט בארה"ב יחליט לבסוף לדחות את הערעור שהגישה טבע, חברות גנריות יוכלו לשווק גרסאות מוזלות של הקופקסון כבר בחודש מאי הקרוב

בית המשפט העליון לערעורים בארה"ב הודיע היום (ב') בפעם השנייה כי לא החליט עדיין האם לקבל את הערעור שהגישה טבע במסגרת מלחמת הפטנטים שהיא מנהלת מול המתחרות הגנריות בשוק לגבי מכירת גרסאות לקופקסון - תרופת הדגל של החברה.

הנושא מרכז תשומת לב רבה בקרב תעשיית התרופות הגנריות מאחר שאם בית המשפט לא יקבל את הערעור של טבע, חברות שונות יוכלו לשווק גרסאות שונות של הקופקסון כבר בחודש מאי הקרוב.

טבע הגישה ערעור לבית המשפט בארה"ב לאחר שביולי 2013 ביהמ"ש החליט לפסוק לטובת מספר חברות גנריות שפיתחו גרסאות זולות לקופקסון - נוברטיס, מומנטה ומיילן.

למרות האיום שמרחף מעל טבע, האנליסטים בשוק אופטימיים לגבי עתיד החברה. כך למשל, בנק ההשקעות גולדמן זאקס, שהמליץ על המניה בהמלצת "מכירה" מחודש יולי האחרון, החליט מוקדם יותר החודש לשנות את המלצתו למניית טבע ל"נייטרלי".

האנליסטית ג'יימי רובין, כתבה לאחרונה בסקירה שפרסמה כי "אנחנו מצפים שהנראטיב סביב טבע ישתנה מדאגות בנוגע לקופקסון בשל השחיקה בו, לצמיחה ואפשרויות בעסקיה הבסיסיים של החברה. עובדה ידועה היא שהקופקסון נשחק (למרות ההשקה החזקה של הקופקסון שניתן שלוש פעמים בשבוע). עם זאת, ישנן הזדמנויות בעסקים הבסיסיים".