הטיפ היומי: ענקית מזון עם שווי שמתחיל לשקף היתרונות

במחלקת המחקר של קרדיט סוויס סבורים שנסטלה נשארת גם היום סיפור נהדר, אך השווי שלה כבר התחיל לשקף זאת ■ מורידים המלצה מ"תשואת יתר" ל"ניטרלי"; מחיר היעד יורד מ-74 פרנק שוויצרי ל-70 פרנק שוויצרי

יצרנית המזון נסטלה נסחרת בבורסה של שוויץ לפי שווי שוק של 214 מיליארד פרנק שוויצרי (241 מיליארד דולר). החברה מייצרת ומשווקת מגוון רחב של מוצרי מזון, ומתמקדת בייצור שוקולד, ממתקים, קפה, שתייה קרה ועוד.

לנסטלה יש רקורד יוצא מהכלל של צמיחה אורגנית עקבית ב-EBITA (רווח בנטרול ריבית, מס והפחתות), עם גידול ממוצע של 7%-8% בשנים האחרונות. האתגר הנוכחי הוא לשלב את הצמיחה הזאת עם משמעת גבוהה יותר בכל הקשור להון.

יש הרבה גורמים חיוביים בתהליך שעברה נסטלה עד כה. ההון החוזר ירד מ-6% מהמכירות ל-1% תוך 24 חודשים, החברה מכרה חלק מעסקיה המאתגרים יותר, ויש עדות ברורה לכך שתהליך ההשקעה ממוקד יותר מאשר בעבר. למרות זאת, ההחזר על ההשקעה של הקבוצה לא השתפר, משום שרכישות יקרות העיקו, והשוק האמריקאי (בעיקר בתחום הקפואים גלידה) עדיין לא פשוט.

עסקת Galderma שדווחה לאחרונה (מכירת חלקה של נסטלה במיזם משותף ל-L'Oreal) היא דוגמה לכיוון שאליו נוטה נסטלה כיום. עסקאות מסוג זה מדללות את ההחזרים של הקבוצה, וכדי למנוע זאת היא חייבת להיות יותר אגרסיבית בשווקים שבהם ביצועיה פחותים (שוב, שוק הקפואים בארה"ב).

אנחנו סבורים שנסטלה נשארת גם היום סיפור נהדר, אך השווי שלה כבר התחיל לשקף זאת. המניה חזרה להיסחר בפרמיה צנועה על מניות המגזר, עובדה שנראית לנו הגיונית בהחלט. לאור זאת, אנו מורידים את המלצתנו למניית נסטלה מ"תשואת יתר" ל"ניטרלי". מחיר היעד שלנו מתעדכן כלפי מטה, מ-74 פרנק שוויצרי ל-70 פרנק שוויצרי, כאשר המחיר החדש משקף 4.9% על פני מחיר השוק.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם