תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

שלא נדע מצרות - כך תגנו על מכשיר הסמארטפון

גניבה, תקלה או סתם רגע של חוסר תשומת-לב - כל אלה עלולים לפגוע במכשיר בו אתם מאחסנים מידע אישי רב ■ הבשורה: אפשר לצמצם ואף למנוע את הפגיעה

*** הכתבה בשיתוף בזק

כמעט מבלי ששמנו לב, הפך הסמארטפון לארכיון התוכן העיקרי שלנו, המאחסן את כל התמונות, המוסיקה והקישורים החשובים. חלקנו נוהגים לכלול במאגר הזה, גם חומר מסווג, פרזנטציות ונתונים מקצועיים, ורבים כלל לא חושבים על האפשרות לתקלות, למרות שהן אורבות לנו כל הזמן ממש מעבר לפינה. לא רק מכת הגניבות וההאקרים מאיימת עלינו, גם נפילה אחת מקרית של הטלפון לאמבטיה עשויה להעלים ברגע אחד את האוצרות שאספנו במשך שנים. כמה טיפים קטנים יכולים למנוע אובדן של מידע יקר, ולחסוך עוגמת נפש גדולה.

פנו לכם מספר דקות, והכינו את המכשירים החכמים לכל צרה שלא תבוא:

הגנה לפני טיפול או שדרוג

כשאנחנו מוסרים את הטלפון לטיפול או שדרוג במעבדה, חשוב מאוד לבצע מספר פעולות פשוטות להגנה על התוכן:

העלאת התוכן לענן: קיימות מספר אפליקציות חינמיות להעלאת תכנים המאפשרות שמירת כל התוכן בענן, כך שניתן יהיה לשחזר אותו מכל מכשיר עתידי. לצורך זה אפשר לנסות את דרופבוקס, גוגל דרייב או Bezeq Free Cloud (פרטים בהמשך הכתבה).

הוצאת כרטיס הזיכרון וכרטיס הסים: מומלץ להוציא מהמכשיר את כרטיס הזיכרון (אם יש) והסים, ולשמור אותם אצלכם. אם אינכם יודעים איך עושים זאת, תוכלו להיעזר באיש השירות במעבדה.

טיפול רק במעבדות מומלצות: הכוונה כאלו שקיבלתם עליהן המלצות מחברים או שהתרשמתם באינטרנט מחוות הדעת עליהן.

תיעוד מצב הטלפון בעת המסירה: הקפידו על קבלת אישור על המסירה ומצב הטלפון בכתב.

 

מחר יכול להיות מאוחר מדי, גבו את כל הקבצים מהנייד בקלות ובחינם עם Bcloud >>>

הגנה מגנבים והאקרים

שילוב של מספר צעדי מנע פשוטים יצמצם משמעותית את הסיכויים לגניבה פיזית של הטלפון או לפריצה של האקרים:

נעילת המכשיר: שימוש בקוד נעילה מספרי הוא דרך מצויינת להגן מפני גנבים. חלק מהדגמים כוללים נעילה ביומטרית (זיהוי פנים/טביעת אצבע) - גם זה פתרון מצוין. סימון צורה על המסך - פתרון נפוץ אך פחות טוב, שכן אפשר להתחקות אחרי הצורה בקלות יחסית.

שימוש בטלפון כשעון: פעולה המושכת את תשומת-לבו של הכייס.

אוזניות: אוזניות בלוטות' אלחוטיות עדיפות על אוזניות חוט, המחוברות למכשיר ומצביעות על מיקומו המדויק ובאיזה כיס הוא מאוחסן, לטובת הגנב

העלאת תכנים לענן: תמונות, אנשי קשר, מסמכים שונים ומוסיקה - לכולם יש מקום על הענן. לעולם הם לא יאבדו, יגנבו או ימחקו משם, ותוכלו לגשת אליהם מכל מחשב או סמארטפון אחר, מתי שתרצו. קיימות מספר אפליקציות נוחות לשם כך כגון: דרופבוקס הפופולרית והנוחה, גוגל דרייב המתחברת היטב לתוכנות גוגל ומאפשרת עריכה בענן ו- Bezeq Free Cloud של בזק עם ממשק נוח ויעיל בעברית, נפח אחסון ללא הגבלה ובחינם לבעלי תשתית האינטרנט של בזק. מומלץ פשוט להכנס ולנסות, ולראות מה עובד הכי טוב ונוח בשבילכם.

זיהוי האקרים: אם הטלפון שלכם "מתנהג מוזר", ייתכן שמישהו מתעסק בו מרחוק. אל תענו לאס.אמ.אס ממישהו שאתם לא מכירים. אם מישהו ניגש אליכם ומבקש להתקשר רגע הביתה כי נגמרה לו הסוללה, הקפידו לחייג בשבילו למספר שייתן לכם ואל תתנו לו ללחוץ על שום כפתור. הקפידו לכבות את הבלוטות' וה-WIFI כשאינם בשימוש - הם בגדר פרצה הקוראת לפריצה שקטה.

זה אולי מלחיץ, אבל כדאי לזכור שרוב הזמן, רוב הטלפונים בעולם בטוחים. אם תשקיעו מספר דקות הכנה, תהיו מוגנים גם מפני הפתעות לא נעימות.

אל תחכו שיהיה מאוחר מדי: גבו עם Bcloud את כל התמונות והמוזיקה מהנייד, בחינם ובקלות! >>>