"ביסים קטנים": ספר בישול לילדים ולהורים

פעילות קולינרית משותפת של הורה וילד בחופש הגדול (ולא רק בו) אינה חייבת לעבור דרך סדנה. אפשר לעשות זאת גם במטבח הפרטי

ילדים מבשלים
ילדים מבשלים

פעילות קולינרית משותפת של הורה וילד בחופש הגדול (ולא רק בו) אינה חייבת לעבור דרך סדנה. אפשר לעשות זאת גם במטבח הפרטי, ואם רוצים, אפשר להיעזר בספרה החדש והמוצלח של הילה קריב, "ביסים קטנים", אח קטן לספרה הקודם, "ביסים", המבוסס על בלוג האוכל הפופולרי שלה באותו שם.

הספר כתוב היטב, מלווה באיורים חביבים, בהסברים מאירי עיניים ובמבוא מצוין, שמפשט מונחים מסתוריים כמו קמצוץ מלח או וו לישה, ומבאר טכניקות בסיסיות כגון המסת שוקולד, הפרדת חלמונים וחלבונים או טריקים להכנת פירה כמו במסעדה.

הספר פונה ישירות לילדים, אבל מסביר איפה כדאי (ומתי צריך) לפנות לעזרת המבוגרים - בעיקר בכל הקשור ללהבות כיריים, להוצאת תבנית חמה מהתנור ולסכינים חדות.

למבוגרים מציע הספר לעודד את הילדים לגלות עצמאות במטבח, להתנסות, לטעות, להמציא בעצמם וליהנות, אבל גם ללמד אותם כמה טכניקות שלמבוגרים נראות כה פשוטות וטבעיות, כמו שבירה של קליפת ביצה.

המתכונים ברובם הם הקלאסיקה שילדים אוהבים: שניצל, צ'יפס, פיצה, פנקייקס ודומיהם, אבל מנווט אותם בעדינות גם לעבר עוף במרינדת סילאן וג'ינג'ר, המבורגר, מאפינס, מוס שוקולד ועוד. ההשתדלות היא לכיוון היותר בריא - קמח ואורז מלאים, שיבולת שועל, הפחתת סוכרים ושומן רווי - אבל לא בפנאטיות. מתנה נחמדה לחופש הגדול. "ביסים קטנים, לבשל כמו גדולים", הילה קריב, כתר, 76 שקלים.