משבר בשיחות בערוץ 10; העובדים מבקשים מניות

השיחות המתקיימות בערוץ 10 נובעות מרצון הנהלת הערוץ לבצע קיצוץ רוחבי בשכר העובדים מיד עם סיום ההיערכות המיוחדת בסיקור מבצע "צוק איתן"

מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה
מתן חודורוב / צילום: רונן פדידה

משבר בשיחות בין בעלי המניות והנהלת ערוץ 10 ובין ועד עיתונאי חברת החדשות של הערוץ. השיחות המתקיימות בימים אלה נובעות מרצון הנהלת הערוץ לבצע קיצוץ רוחבי בשכר העובדים מיד עם סיום ההיערכות המיוחדת בסיקור מבצע "צוק איתן".

ל"גלובס" נודע כי אחד העקרונות המרכזיים שוועד העובדים הציב בשיחות הוא הפיכתם לבעלי מניות בערוץ, וכך שבמסגרת זו יקבלו מושבים בדירקטוריון. נציגיו של בעל השליטה בערוץ 10, יוסי מימן, מתנגדים ליוזמה.

בערוץ 10 הולכים לקראת קיצוץ דרמטי של 20% בהוצאות, במסגרת הליך אסטרטגי של הפיכת הערוץ לפלטפורמה אלטרנטיבית לערוץ 2. במסגרת זו הערוץ יבסס את עיקר שידוריו על תוכניות תחקיר, אקטואליה ותעודה, וחברת החדשות תתפוס נתח משמעותי בשידורים.

למרות זאת, ולמרות שחברת חדשות 10 נמצאת בימים אלה בתקופה הטובה בתולדותיה עם נתוני שיא מאז היווסדה, יש כוונה לפגוע בתנאי ההעסקה של עובדי החברה.

במהלך השיחות, אותן מוביל מול ההנהלה יו"ר הוועד, הכתב הכלכלי מתן חודורוב, ביקשו העובדים להבהיר כי בהיעדר משקיע לערוץ 10, הם היחידים שמוכנים לתת מ"הונם" לטובת הערוץ, וכי יש לראות בקיצוץ המתוכנן בשכרם כהשקעה, תמורתה הם מבקשים מניות. העובדה שהעובדים העיתונאים ייקחו חלק בהליכי קבלת ההחלטות האסטרטגית, כבעלי מניות, מסתדרת אף היא אם נטיית הערוץ המשתנה.

לאור המשבר, מחר (ד') יכונסו לראשונה שתי אסיפות עובדים נפרדות - האחת אותה יכנס הוועד, והאחרת שתכנס ההנהלה.

מערוץ 10 נמסר כי "ענף הטלוויזיה כולו מצוי במשבר חריף. זהו מצב המחייב את הערוץ לעבור תהליך כואב אך הכרחי של קיצוצים. תהליך הקיצוץ נעשה וימשיך להיעשות תוך שיתוף-פעולה עם העובדים".

מוועד העובדים נמסר בתגובה כי "עובדי ערוץ 10 מאמינים מאוד בחברה, והיו מוכנים כהרגלם לתת שוב כתף תומכת למען ייצובה הפיננסי. עם זאת, כל הפחתה בשכר - ודאי אחרי השיאים שרשמה חברת החדשות במהלך הלחימה - צריכה להיעשות במקביל ליצירת אופק שיטיב עם העובדים בטווח הארוך.

"לצערנו, התגלו חילוקי דעות עקרוניים ומשמעותיים במשא-ומתן שקיימנו עם ההנהלה ועם בעלי המניות, כך שאין באפשרותנו לתמוך בתוכנית ההבראה במתכונתה הנוכחית. נשמח להרחיב בנושא אחרי אסיפה שבה נעדכן את העובדים בכל ההתפתחויות בצורה מסודרת".