המשטרה עצרה 3 חשודים בקריאות גזעניות נגד מאהרן ראדי

עליית מדרגה במלחמה בגזענות בכדורגל? המשטרה הודיעה על מעצרם של 3 אוהדי מכבי ת"א החשודים בקללות וקריאות גזעניות נגד השחקן הערבי-ישראלי

מאהרן ראדי, מכבי ת"א / צלם: שלומי יוסף
מאהרן ראדי, מכבי ת"א / צלם: שלומי יוסף

משטרת ישראל הודיעה הבוקר (ג') כי שוטרי תחנת יפו פשטו על בתיהם של 3 אוהדי מכבי תל-אביב בכדורגל, החשודים בקריאות גזעניות ובאלימות מילולית נגד שחקן הקבוצה מהראן ראדי. זאת לאחר חקירה סמויה שערכה שנערכה בעניין בשבועות האחרונים. האוהדים הובאו לבית משפט השלום להארכת מעצר.

על-פי החשד, במספר אירועים בשבועות האחרונים, גם במשחק אימון וגם במשחק רשמי בגביע הטוטו, האוהדים תועדו כשהם מקללים, קוראים קריאות גזעניות ואף מאיימים על השחקן. כל החשודים הם בגירים תושבי המרכז.

מפקד מחוז תל-אביב, ניצב בנצי סאו, מסר: "אנו פועלים ונמשיך לפעול בנחישות ובאפס סובלנות כלפי כל גילויי אלימות בספורט באשר הם. נפעיל את מלוא המאמצים והכוחות כדי לאפשר לקהל שמגיע למגרשים ליהנות מאירועי ספורט. המסר שלי לאותו קומץ אוהדים שמגיע כי לקלל ולהפר את הסדר - לא בבית ספרנו. ננקוט ביד קשה ונביא להעמדתם לדין ולהרחקתם מהמגרשים לתקופה ממושכת".

כזכור, לאחר מספר תקריות בהם קיללו אוהדי מכבי את מאהרן ראדי, קשרה הערבי-ישראלי של הקבוצה, גם בהנהלת המועדון גינו את האירועים. "התנהגות גזענית של יהודי היא התנהגות סוטה ונלוזה", אמר בין היתר מיטש גולדהאר, הבעלים הקנדי של מכבי. "אנקוט בכל כלי ומשאב זמין לי על מנת להילחם בתופעה. גזענות תפגוש יד קשה, מרתיעה ותקיפה. אנו לא נסבול גזענות במכבי".