התקלה במיון המזוודות: בקשה לייצוגית ב-24.5 מ' ש' נגד רש"ת

נוסעים שחפציהם לא הועמסו על המטוס בנתב"ג בשל תקלה במערכת מיון המזוודות, תובעים סכום-עתק מרשות שדות התעופה בשל עוגמת-הנפש

שיבושים בנתב"ג  / צילום: שירי דובר
שיבושים בנתב"ג / צילום: שירי דובר

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה בשבוע שעבר בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשות שדות התעופה, בעקבות התקלה במערכת מיון המזוודות שאירעה בנתב"ג לפני כחודשיים. בתביעה נטען כי בשל התקלה אלפי נוסעים לא קיבלו את כבודתם - וכעת הם דורשים פיצויים בסכום של לא פחות מ-24.5 מיליון שקל.

יוזמי התביעה הייצוגית הם בני משפחה שביקשו לחגוג את יום הולדתה ה-70 של אימם בנופש ביוון. זמן קצר לפני עלייתם למטוס התבשרה המשפחה כי התגלתה תקלה במערכת מיון המזוודות, וטיסתם התעכבה ב-3 שעות. עם הגעתם ליעד גילו התובעים כי מזוודותיהם כלל לא הועמסו על המטוס.

בכתב התביעה טוענת המשפחה כי "רשות שדות התעופה לא טרחה לציין בפני הנוסעים כי הם זכאים לפיצוי בגין הוצאותיהם הרבות והבלתי צפויות בעבור ציוד בסיסי".

"במזוודות נותרו תרופות חיוניות של התובעים, שלא הגיעו לידיהם במשך כל ימי החופשה. כתוצאה מכך נאלץ אחד התובעים להתמודד עם כאבים עזים לאורך החופשה כולה, ואחת התובעות איבדה מחזור של טיפול פוריות בעקבות הרשלנות", נטען בכתב התביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ערן כהן.

לדברי התובעים, המזוודות האבודות הוחזרו לידיהם כחצי שעה לפני שעלו על המטוס שהביא אותם חזרה ארצה.

"מכיוון שהיה ידוע היטב לרשות שדות התעופה כי מערכת מיון המזוודות היא מערכת חדשה, היה עליה לצפות תקלות מסוג זה ולהיערך לקראתן", סיכמה המשפחה את טענותיה, והגישה תביעה ייצוגית בשם כל 4,000 הנוסעים שמזוודותיהם לא הגיעו אליהם בזמן בעקבות התקלה.

מרשות שדות התעופה נמסר בתגובה: "התביעה טרם התקבלה. לכשתגיע, נתייחס ונשיב כמקובל בבית המשפט".