קודקס: עלייה של 32% במספר המשרות לעו"ד בתחום הנדל"ן

במחצית הראשונה של 2014 חל במשרדי הענק גידול של כ-100% בכמות המשרות שנפתחו בתחום ■ שכרם הממוצע של המגויסים: 12 אלף שקל בחודש

במחצית הראשונה של שנת 2014 חלה עלייה של 32% במספר המשרות החדשות של עורכי דין בתחום הנדל"ן, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - כך עולה מנתוני קודקס, חברת ההשמה המובילה בארץ למשפטנים.

לפי נתוני קודקס, בחלק ממשרדי עורכי הדין מדובר בגיוס עובדים נוספים בשל הרחבה של מחלקות הנדל"ן, ובחלק אחר של המשרדים גיוס כוח-האדם החדש נעשה בשל פתיחה של מחלקות חדשות.

כאשר בוחנים את סוגי המשרדים שפתחו השנה משרות לעורכי דין בתחום הנדל"ן לעומת אשתקד, ניתן לראות כי במשרדים הקטנים והגדולים חל גידול של 22% בגיוס עורכי דין, ואילו במשרדי הענק חל גידול של למעלה מ-100% בכמות המשרות שנפתחו לעורכי דין בתחום זה.

עוד נמסר מקודקס כי במחצית הראשונה של 2014 הייתה גם עלייה של 26% בהיקף ההשמות בתחום הנדל"ן שבוצעו באמצעות קודקס, זאת לעומת התקופה המקבילה ב-2013.

לפי קודקס, מעניין לראות כי מרבית המשרות שנפתחו בתחום הנדל"ן במהלך שנת 2013 וכן במהלך שנת 2014 אוישו על-ידי נשים. במהלך 2013 55% מההשמות בתחום הנדל"ן היו עבור נשים, לעומת 45% עבור גברים; במהלך 2014 67% מהמשרות בתחום הנדל"ן אוישו על-ידי נשים, לעומת 33% בלבד שאוישו על-ידי גברים.

מגמה חולפת או תופעה?

מרבית עורכי הדין שגויסו באמצעות קודקס בתחום הנדל"ן היו בגילאים 29-33, והם בעלי ותק של 3-5 שנות ניסיון בענף המשפט.

לפי נתוני קודקס, השכר הממוצע של עורכי הדין שגויסו למשרות בתחום הנדל"ן עמד במהלך 2013 על 12 אלף שקל - עלייה של 2% ביחס לשכר במהלך 2012.

לדברי מנכ"לית קודקס, ליאת בן-צבי-שבח, "העלייה בביקוש לעורכי דין בעלי בתחום הנדל"ן נובעת, בין היתר, משוך גלי המחאה החברתית, שהובילו לקיפאון בפעילות הנדל"נית ובהיקף הגיוסים לתחום.

לדבריה, "זה מספר חודשים שאנו צופים בפעילות ערה בהיקף נרחב בשוק הנדל"ן המסחרי. העלייה בהיקף העסקאות דרשה ממשרדי עורכי הדין להיערך ולגייס צוותיים שילוו את העסקאות המתחדשות".

בן-צבי-שבח מציינת כי העובדה שמרבית הגיוסים שהתבצעו השנה היו למשרדים גדולים שביצעו עסקאות מסחריות משמעותיות, נובעת מכך שמרבית עורכי הדין המגויסים מלווים בפועל עסקאות נדל"ן רחבות היקף ובעלות אופי מסחרי - עסקאות שבהן עוסקים בעיקר המשרדים הגדולים.

"אף העלייה במחירי הנדל"ן למגורים נתנה את אותותיה על השוק הכללי", אומרת המנכ"לית בן-צבי-שבח.

עם זאת, לדבריה, "התקופה הקרובה תהיה אינדיקטור טוב להבנה האם מדובר במגמה חולפת של השנה האחרונה או בתופעה. השיח הער אודות ההטבה של 0% מע"מ ברכישת דירה חדשה שם את המגזר הפרטי בדריכות מסוימת וגזר ישיבה על הגדר על להתבהרות תמונת מחירי הנדל"ן. ואולם, גם אם היקף הגיוסים לתחום הפרטי יצטמצם, הוא לא צפוי לנגוס בנתח השוק העיקרי, שמכוון כאמור לנדל"ן מסחרי", היא מסכמת.