הטיפ היומי: ענקית השבבים הזאת מומלצת ב"קנייה"

מחלקת המחקר של UBS ממליצה על מניית Micron Technology במחיר יעד של 38 דולר

חברת Micron Technology / צילום: רויטרס
חברת Micron Technology / צילום: רויטרס

חברת Micron Technology נסחרת בנאסד"ק בשווי של כ-36 מיליארד דולר. מיקרון מייצרת שבבים מסוגים שונים, בהם שבבים לזיכרונות מסוג DRAM, שבבי NAND ו-NOR. טכנולוגיית ה-DRAM של מיקרון מוטמעת באופן נרחב בתחומי המחשוב, ה-Wireless ואפליקציות ייחודיות שונות; וטכנולוגיות הפלאש (NAND ו-NOR) נמצאת בשימוש בתחומי כרטיסי הזיכרון ומכשירי כף יד.

בשבוע שעבר פרסמה מיקרון את הדוחות הכספיים של הרבעון הפיסקלי הרביעי, והתוצאות היו טובות מהצפי, בין היתר בזכות ביקושים חזקים ל-DRAM. המכירות הסתכמו ב-4.23 מיליארד דולר והרווח הנקי Non-GAAP למניה היה 85 סנט - גבוה מהתחזיות שלנו ומקונצנזוס האנליסטים.

תחזית המכירות הייתה מרשימה גם היא, והתחזית לעלייה בשיעור חד-ספרתי נמוך מרבעון לרבעון במחיר המכירה הממוצע (ASP) ב-DRAM, הייתה גם כן גבוהה מהתחזית בשוק, שהייתה לירידה בשיעור חד-ספרתי בינוני עד גבוה.

יתרה מכך, הרווחיות הגולמית של תחום ה-DRAM ברבעון הפיסקלי הראשון צפויה לעלות, וזהו קטליזטור חיובי עבור מניית מיקרון. בשולי הרווח בתחום ה-DRAM וה-NAND יש עוד מקום לשיפורים.

אנו ממשיכים להיות מעודדים מהאווירה התומכת בעליית מחיר המכירה הממוצע, לאור הוודאות הקשורה ל-3 לקוחות OEM בתחום המחשוב שחתמו באחרונה על חוזים.

אנו מעלים את התחזיות שלנו לשנות הכספים 2015 ו-2016. להערכתנו מכירות ה-DRAM יעלו ב-8%, וה-NAND - ב-14%; והדבר יוביל לרווח נקי של 3.72 דולר למניה ב-2015 (התחזית הקודמת שלנו הייתה 3.52 דולר). ב-2016 הרווח למניה יהיה 3.52 דולר (בעוד התחזית הקודמת שלנו הייתה 3.39 דולר).

תזת ההשקעה שלנו על מיקרון חיובית, לאור הגדלת היקפי הפעילות ב-DRAM בעקבות רכישה שביצעה והיצע חזק שיש לה במובייל; פורטפוליו טכנולוגי נרחב; דגש חזק יותר על יצירת פתרון ייחודי שמספק ערך מוסף; ויתרון לגודל.

המלצתנו למניה נותרת "קנייה" ואנו מעלים ב-2 דולר את מחיר היעד, ל-38 דולר - פרמיה של כ-13% על מחיר השוק.

*** מחלקת המחקר, UBS. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם