לאחר הנפילות: רכישות בחזרה של מניות צפויות לזנק

עד כה בחודש אוקטובר רכשו חברות בחזרה מניות בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר בלבד, לעומת כ-250 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

הירידות החדות שנרשמו לאחרונה בשוקי המניות מסביב לעולם, וגם בוול סטריט, הפחיתו את ערכן של חברות רבות בשוק ויצרו הזדמנויות לרבות מהן להתחיל, להגדיל או להאיץ תוכניות לרכישה בחזרה של מניותיהן.

"כרגע השוק נמצא בתקופה של 'בלק-אאוט' והחברות עסוקות בפרסומי הדוחות הכספיים לרבעון האחרון, כך שהשוק חסר את אחד ממקורות התמיכה המשמעותיים שלו בשנים האחרונות - הרכישות בחזרה של מניות", כתבו כלכלני גולדמן זאקס בשבוע שעבר.

עד כה בחודש אוקטובר רכשו חברות בחזרה מניות בהיקף של כ-1.7 מיליארד דולר בלבד, לעומת כ-250 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה (על פי נתוני Thomson Reuters).

"אם אתה מאמין בהמשך הצמיחה של החברה שלך וביכולת שלה להחזיר מזומנים לבעלי המניות, זה זמן מצוין להגדיל ולהאיץ תוכנית לרכישה בחזרה של מניות", אומר Kim Forrest, אנליסט בכיר ב-Fort Pitt Capital Group. "זה יהיה טיפשי לתת להזדמנות כזו לחלוף".

בשבוע הקרוב תיכנס עונת הדוחות להילוך גבוה כש-128 חברות במדד ה-S&P 500 יפרסמו תוצאות, כשלאחר פרסום התוצאות חלקן צפוי להכריז על תוכניות לרכישה בחזרה של מניות.

בממוצע, הרכישות בחזרה עומדות באוקטובר על 8% בלבד מהיקף הרכישות השנתי, לעומת 14% בנובמבר וכ-10% בדצמבר.

כעת מעריכים האנליסטים כי החברות במדד ה-S&P 500 יציגו גידול ממוצע של 6.9% ברווחים לעומת 6.5% בשבוע שעבר.