ביה"ד לעבודה הורה לטייסי אל-על להפסיק את העיצומים

אל-על הודיעה כי עקב אי-זמינות של אנשי צוות אוויר וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות, היא דחתה בשלב זה 3 טיסות מהלילה למחר בבוקר

בית הדין האזורי לעבודה נעתר הערב (ב') לבקשת אל-על ונתן צו ארעי האוסר על טייסי החברה לנקוט בעיצומים מכל סוג שהוא או בשביתה, ובייחוד בכל הקשור ל-3 הטיסות אשר אמורות לצאת הלילה לניו-יורק, לניוארק ולהונג-קונג, וזאת עד להחלטה אחרת. מחר (ג') בבוקר בשעה 10:00 יתקיים דיון במעמד הצדדים.

חברת אל-על פנתה הערב לבית הדין בבקשה להורות לנציגות העובדים בחברה להפסיק את העיצומים ואת השיבושים, הבלתי חוקיים לדבריה, בהם נוקטים טייסי החברה.

"לצערנו, ציבור הטייסים באל-על פתח בשביתה פראית ולא חוקית, במטרה ללחוץ על הנהלת החברה לקבל את כל דרישותיהם", ציינו בהנהלת אל-על.

בנוסף, אל-על הודיעה כי הערב, עקב אי-זמינות של אנשי צוות אוויר וחוסר היענות מצדם לפניות החברה לבצע טיסות, היא דחתה בשלב זה 3 טיסות מהלילה למחר בבוקר: טיסה 075 להונג-קונג; טיסה 027 לניוארק; וטיסה 001 לניו-יורק.

החברה ציינה בפני בית הדין כי היא ביצעה שיחות טלפון ושלחה הודעות ואף מוניות עם מברקים בכדי לאתר טייסים פנויים לביצוע הטיסות - אך ללא הצלחה.

"חוסר ההיענות נראה כעיצומים מאורגנים ובלתי חוקיים, זאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה כחוק", כך לפי אל-על.

לאחרונה התבטאו נציגי הטייסים בנציגות העובדים כי תהיה פגיעה כלכלית בחברה באם החברה לא תיענה לכל דרישותיהם בנוגע להגבלת אפשרות טייסים מעל גיל 65 לבצע טיסות, כפי שנקבע לאחרונה על ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית ICAO ואומץ על-ידי רשות התעופה האזרחית.

אתמול (א') פסק בית המשפט המחוזי בלוד בעתירה שהגיש איגוד הטייסים נגד רשות התעופה האזרחית (רת"א) בדבר הורדת גיל הפרישה, וקבע כי טייסים מעל גיל 65 יוכלו להמשיך לטוס עד גיל 67 בכפוף לבדיקות כלליות (רפואיות ומקצועיות) תקינות שרת"א תבצע להם.