ברוורמן: עצירת רפורמת פיצול ערוץ 2 עשויה ליצור כאוס בשוק

יו"ר ועדת הכלכלה צפוי להיפגש ולדון בנושא בימים הקרובים עם רה"מ נתניהו, שמשמש מהיום גם כשר התקשורת

אבישי ברוורמן / צלם: איל יצהר
אבישי ברוורמן / צלם: איל יצהר

יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, צפוי להיפגש בימים הקרובים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק בתיק התקשורת, ולדון איתו במצב שוק המדיה - כך אישר ברוורמן ל"גלובס", לאחר שלדבריו פנו אליו אנשיו של נתניהו והציעו לו פגישה אישית עם ראש הממשלה. הפגישה הוצעה לאחר שנתניהו זומן להופיע בפני ועדת הכלכלה, אחרי שהגיש ערר על הצעת החוק לפיצול ערוץ 2 של גלעד ארדן.

"מכיוון ששר התקשורת גלעד ארדן הניח בפני ועדת הכלכלה כבר לפני מספר חודשים את נושא הרפורמה, והיא הייתה אמורה לעלות כבר אתמול (ב') על שולחן הכנסת ולעבור לוועדת הכלכלה, נערכתי לטפל ולהעביר את החוק לפיצול ערוץ 2 אצלנו", אמר ברוורמן ל"גלובס". "מכיוון שהוגש ערער של ראש הממשלה, עשוי להיווצר עכשיו כאוס בשוק התקשורת ולא פחות חמור מזה מונופול. אני מבקש מראש הממשלה לגלות אחריות ציבורית ולהגיע לוועדה".

"עשויים להישאר עם מונופול"

לדברי ברוורמן, איש מפלגת העבודה, לנוכח העובדה שהבחירות נמצאות ברקע, אין מנוס אלא להתקדם עם החוק במהירות האפשרית.

"העוזרים של נתניהו פנו אליי, ואני אשב איתו אישית, מכיוון שהוא שר התקשורת. העסק הזה חייב להתקדם, ואצלי בוועדה אין שום שיקולים של אופוזיציה או קואליציה. מאחר שמסביב יש כל-כך הרבה רעשים וחוסר תפקוד, והדבר עשוי להידחות עד הבחירות, אנחנו עשויים להישאר עם מונופול של ערוץ אחד בישראל. יש לי כבוד לראש הממשלה, אבל מכיוון שהוא לוקח על עצמו את התיק, זה חוסר אחריות ציבורית לא להמשיך ולעסוק בזה", הוסיף ברוורמן.

החל מהיום (ג') משמש נתניהו באופן רשמי גם כשר התקשורת, עם עזיבתו של ארדן את התפקיד. בעוד שנתניהו התיר לארדן להשלים רפורמות אחרות בשוק התקשורת, בלם נתניהו את מהלך פיצול ערוץ 2, שאמור היה להיות כרוך גם בהצלת ערוץ 10 שעשוי להיסגר בסוף השנה הנוכחית.

להחלטה זה של נתניהו קדמה פגישה שקיים עם בעלי זכיינית ערוץ 2 רשת, אודי אנג'ל.