ברוורמן: אזמן את רה"מ לדיון על הרפורמה בשוק הטלוויזיה

(עדכון) - ח"כ אלהרר מיש עתיד ביקשה אתמול דיון דחוף בנושא ערוץ 10, וזאת לאחר שרה"מ נתניהו הגיש ערר על החוק לפיצול ערוץ 2 שקידם השר ארדן ■ ואולם, נשיאות הכנסת לא אישרה את הדיון בוועדת הכלכלה

נשיאות הכנסת דחתה היום (ב') את בקשתה של ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) לנהל דיון מהיר בוועדת הכלכלה בעניין הצעת החוק לפיצול ערוץ 2, חוק שבמסגרתו מוצע גם פתרון להצלת ערוץ 10.

כפי שפורסם ב"גלובס", אלהרר ביקשה אתמול (א') דיון דחוף בנושא, וזאת לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתפקיד שר התקשורת, הגיש ערר על החוק לפיצול ערוץ 2 שקידם שר התקשורת היוצא גלעד ארדן.

ל"גלובס" נודע כי בימים האחרונים שקדו ביש עתיד על הכנת הצעת חוק להצלת ערוץ 10, אולם מחשש שהצעת החוק הפרטית תטורפד על-ידי נתניהו, הוחלט לבחור בערוץ אחר שבאמצעותו יובך ראש הממשלה. וכך אתמול, כאמור, הגישה ח"כ אלהרר מיש עתיד בקשה לוועדת הכלכלה של הכנסת לקיים דיון מהיר בנושא, אליו יוזמנו הממונה על ההגבלים העסקיים ומועצת הרשות השנייה, שיגיעו עם חוות-דעת מתאימות. זאת, במטרה להפעיל לחץ על ראש הממשלה להניח תיקון חקיקה ממשלתי שיאפשר לערוץ 10 להמשיך לפעול.

ואולם, כאמור, נשיאות הכנסת דחתה היום את בקשתה של אלהרר לקיים את הדיון המהיר.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, אמר היום, בפרידה משר התקשורת גלעד ארדן, כי בקרוב מאוד הוא יקיים דיון, אליו יזמין את ראש הממשלה, כדי להציג את מתווה הרפורמה לשוק התקשורת.

ברוורמן אמר כי "אי-אפשר שלא להתקדם, שכן אם הדבר יידחה לאחר הבחירות, יהיה כאוס טוטאלי בענף התקשורת". לדבריו, "אסור שיהיה מונופול, וצריך לשמור על התחרות".