פרויקט "היבול המשותף": מיזם חדש מציע פירות וירקות במחירי עלות

מיזם חדש לרגל שנת השמיטה יאפשר לצרכנים לרכוש ירקות במחיר של 70 אגורות לקילו ופירות במחיר של 5 שקלים לקילו, בנקודות מכירה ייעודיות ברחבי הארץ ■ מאחורי המיזם עומדת עמותת שנת השבע

מיזם חדש לרגל שנת השמיטה יאפשר לצרכנים לרכוש ירקות במחיר של 70 אגורות לקילו ופירות במחיר של 5 שקלים לקילו, בנקודות מכירה ייעודיות ברחבי הארץ.

פרויקט "היבול המשותף", שיחל השבוע ויימשך עד לראש השנה בכל רחבי הארץ, מבקש ליישם את רעיון השמיטה שבו יבול הארץ שייך לכולם, ואיש לא מרוויח עליו - ולהפוך את החקלאים מעצמאים לשכירים של החברה הישראלית כולה, בשנה שבה מוציאה המדינה 100 מיליון שקל כדי לפצות את החקלאים על הפסדים שנגרמים להם כתוצאה מהאיסור על עיבוד הקרקע ומכירת היבול ברווח.

הפרויקט יתפרש בכל הארץ בנקודות מרכזיות במרכזי ערים ויישובים.

בשלב הראשון ניתן יהיה לרכוש ארגזי ירקות 7 קילו ב-10 שקלים (70 אגורות לקילו), כשמדובר בתפוחי אדמה, בטטה וגזר. לקראת פסח, עונת הבשלת הפירות, ניתן יהיה ליהנות מארגז דומה של פירות במחיר של 15 שקל.

מאחורי המיזם עומדת עמותת שנת השבע - עמותה ללא מטרות רווח שמטרתה להביא את בשורת השמיטה אל הקהל הישראלי - בשיתוף הכלכלן ארי ברגמן, שנתן יד למימון הפרויקט, והוא מוגדר כפיילוט שמטרתו להוכיח שאם מדינת ישראל הייתה משתמשת בכספה על-פי המודל החדש, ניתן היה לתמוך בחקלאים בשנת השמיטה ובמקביל להוריד את מחיר הפירות והירקות למחיר הגידול בלבד.

בהמשך השנה מתוכננים אירועי חוצות, קמפיינים ויראליים ופעולות נוספות בנושא.

"המדינה משקיעה היום מיליוני שקלים בשנת שמיטה", אומר נתן אמיד, מנכ"ל עמותת שנת השבע. "ניהול נכון של התקציב יאפשר לכולם להרוויח - גם לחקלאי וגם לקונה בסופר".

רשימת המקומות בהן תוצב המשאית מתעדכנת באתר עמותת שנת השבע: www.year7.org.