שופרסל תמכור מזון מוכן ותרחיב מכירות דגים טריים ומאפים

אורי קילשטיין, סמנכ"ל הסחר של שופרסל, מסביר את המהלך: "השוק מדבר רק על מחיר, אבל האם אנחנו חושבים שלעולם זה יהיה כך? ממש לא. בסוף כולם יגיעו לאותן רמות מחיר, ואז מה יבדל אותנו?"

סניף רשת שופרסל דיל, בית שמש / צלם: אוריה תדמור
סניף רשת שופרסל דיל, בית שמש / צלם: אוריה תדמור

רשת שופרסל מחפשת בידול: הרשת פותחת נקודות למכירת מזון מוכן, מרחיבה את פריסת מחלקות הדגים הטריים ואת המחלקות הקולניריות, וכן עתידה להרחיב משמעותית את פינות האפייה ברשת.

עד כה השיקה הרשת שתי נקודות למכירת מזון מוכן, בשופרסל דיל מודיעין ובסניף בקניון עזריאלי בתל-אביב. עד סוף השנה היא תפתח 8 נקודות מכירה נוספות, שייפתחו בין היתר בראשון-לציון, באשקלון, בחיפה, בנתניה וברמת-גן מול קניון איילון.

חברת ההסעדה שולץ מפעילה עבור שופרסל את נקודות המכירה, אך המחירים לצרכן נקבעים על-ידי הרשת.

כיום, תחום המזון המוכן מפותח מאוד ברשתות חצי חינם ויוחננוף, ולאחרונה החלה גם רשת יינות ביתן להיכנס אליו.

במהלך 2014 העבירה שופרסל את מחלקות הדגים ממודל זכיינות להפעלה ישירה של הרשת, ובכוונתה להמשיך ולהרחיב את פריסת המחלקות בסניפים, מתוך ראיית הפוטנציאל שלהן הן במשיכת לקוחות איכותיים והן בפוטנציאל הגידול במכירות המחלקות.

כבר היום מפעילה שופרסל 55 מחלקות דגים, ובקרוב ייפתחו מחלקות כאלה ב-5 סניפים נוספים. במקביל תרחיב הרשת את מגוון הדגים הנמכרים.

תחום נוסף ששופרסל משקיעה בו הוא המחלקות הקולינריות הפועלות בדומה לחנויות מתמחות ומוכרות תבלינים, פיצוחים, תערובות לחליטות וכדומה.

לדברי אורי קילשטיין, סמנכ"ל הסחר של שופרסל, "השוק מדבר מחיר, אבל האם אנחנו חושבים שלעולם זה יהיה כך? ממש לא. לכאורה, כל השוק זקוק פחות לבידול, כי הוא הולך רק לקראת מחיר. אבל בסוף היום כולם יהיו באותן רמות מחיר, ואז מה יבדל אותנו? וולמארט קנתה את ASDA בשוק האנגלי, ובמשך שנתיים כל השוק האנגלי דיבר רק מחיר, עד שכולם הקיאו את המחיר, ואז כל אחד עבד על הבידול הקמעונאי שלו".

לדבריו, "שופרסל עושה מאמץ להכניס כמה שיותר מהעולמות האלה לתוך החנויות. להביא אלמנטים של טריות ושל בידול שמשפרים את חוויית הקנייה. אלה השקעות מאוד גדולות, אבל אנחנו מנסים לגעת באלמנטים הקמעונאיים המבדלים, שקשורים לקניות ולחוויית קנייה ולפתח אותם, כי שימורים יש לכולם".

כחלק מכך תשקיע הרשת גם במגוון המוצרים ובעיצוב בפינות המאפה, במטרה להגיע למגוון התואם לבתי מאפה.