הטיפ היומי: הכירו את המניה שהיא "דון קיחוטה היפני"

קרדיט סוויס ממליץ על Don Quijote Holdings ביפן

חברת דו קיחוטה / צילום: בלומברג
חברת דו קיחוטה / צילום: בלומברג

הקמעונאית היפנית Don Quijote Holdings נסחרת בבורסה של טוקיו (סימול: 7532:JP) לפי שווי של כ-766 מיליארד ין (כ-6.4 מיליארד דולר). החברה מפעילה רשת של חנויות מוזלות (דיסקאונט), שבהן נמכרים מצרכי מזון, מוצרי אלקטרוניקה צרכנית, שעונים, בגדי ספורט ועוד. רוב פעילותה מתרכזת בטוקיו, בסניפים קטנים יחסית.

בשוק הצריכה היפני, שבו לרשתות סופרמרקטים גדולות יש נוכחות חזקה, אנחנו מצפים מדון קיחוטה להמשיך להרחיב את נתח השוק שלה באמצעות מינוף החוזק הייחודי לה, פעילותה בתחום הדיסקאונט.

לדון קיחוטה יעילות גבוהה ביחס למתחרותיה, שמושגת בעזרת השקעה בלתי מסויגת בכוח האדם שלה (הדרכות, האצלת סמכויות בסניפים), בזכות ניהול מלאי גדול, וכן בזכות המשאבים הפיננסיים שלה, כולל הון חוזר ותקציבי מיזוגים ורכישות.

ביוני צפויים להתבצע שינויים בהנהלת דון קיחוטה. אנחנו לא רואים בכך מקור לדאגה, משום שהבסיס הניהולי של החברה - עקרונות הניהול, תפעול החנויות, פיתוח ורכש של מוצרים ומערכת לוגיסטית - חזק.

נכון להיום, משקיעים מחוץ ליפן מחזיקים למעלה מ-50% מהון המניות של החברה, וקשרי המשקיעים שלה מתבצעים היטב.

האסטרטגיה של דון קיחוטה מבדלת אותה מחברות אחרות. נתח השוק שלה הוא כ-4% מתוך שוק של כ-13 טריליון ין בשנה, ואנו מעריכים, שהיא תוכל להגדילו לכ-10% בטווח הארוך. זאת, באמצעות צעדים פרואקטיביים של השקת סניפים חדשים, ומאמצים להגדיל המכירות בסניפים קיימים.

סניפי החברה כוללים דלפקי דיוטי-פרי, שירות לקוחות בשפות זרות ועוד - וכך הם הפכו ליעד אטרקטיבי לתיירים, מה שתומך בצמיחת המכירות של דון קיחוטה.

אנו מצפים מהחברה להציג רווח תפעולי של 38.2 מיליארד ין בשנת הכספים הקרובה, צמיחה של 11% משנה קודמת. להערכתנו, גם בשורה התחתונה תהיה צמיחה בשיעור דו-ספרתי.

הסיכונים בהשקעה במניה כוללים האטה בלתי צפויה בכלכלה, וכן סוגיות זמניות סביב שינויי ההנהלה. הקטליזטורים למניה הם המשך הגידול במכירות ואפשרות להעלאת התחזית השנתית. אנו מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר", ובמחיר יעד של 9,100 ין.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם