חגיגת המיליונים של ONE ו"ידיעות" מכספי הטוטו

אתר ONE נהנה ב-2014 מפרסום של הטוטו בהיקף של 3.26 מיליון שקל (65% יותר מערוץ הספורט) ■ "ידיעות אחרונות" קיבל כמעט כפול מ"ישראל היום"

טופס טוטו (RACER) / צלם: אלון רון
טופס טוטו (RACER) / צלם: אלון רון

קבוצת "ידיעות אחרונות" היא הנהנית הגדולה מכספי הפרסום של הטוטו בשנת 2014 - כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "גלובס" ובוחנים את חלוקת כספי הטוטו לפרסום במדיות השונות.

הסיבה העיקרית: פרסום בהיקף חסר תקדים של 3.26 מיליון שקל של הטוטו באתר ONE, הנשלט על-ידי קבוצת "ידיעות". בנוסף, עיתון "ידיעות אחרונות" מוביל את היקף הפרסום של הטוטו בעיתונות הכתובה עם סכום של 3.13 מיליון שקל.

בסך-הכול הסתכם היקף הפרסום של הטוטו ב-4 המדיות המרכזיות (עיתונות כתובה, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט) בשנה החולפת בסכום של 23.9 מיליון שקל.

גם אם מנסים להתנסח בעדינות, הרי שבלתי אפשרי יהיה לנתק את כספי הפרסום של הטוטו מהמשמעות המכרעת שלהם לסדר היום התקשורתי בעיקר בשנתיים האחרונות, במהלכן הפך הטוטו לגורם מרכזי בשינויים בספורט הישראלי. עיקר המהלכים, כזכור, התמקדו בהעברת הרפורמה בהתאחדות לכדורגל - שאותה הוביל הטוטו באמצעת הפעלת הלחצים הקשורים בהסכם השיווקי.

הטלוויזיה היא עדיין המדיה שזוכה לנתח הגדול ביותר - בסך-הכול השקיע הטוטו בפרסום בטלוויזיה 7.2 מיליון שקל ב-2014, כשיותר ממחצית מהסכום הופנה לזכייניות ערוץ 2 רשת וקשת (3.77 מיליון שקל). ערוץ 10 הסתפק ב-1.87 מיליון שקל.

הפרסום בפרינט הסתכם ב-6.1 מיליון שקל ושייך באופן מכריע ל"ידיעות אחרונות" (קיבל 50% מהכסף שהופנה לפרינט). המתחרה "ישראל היום" הסתפק ב-1.66 מיליון שקל.

בקרב בין שני אתרי הספורט הגדולים מעדיף הטוטו בבירור את ONE, שקיבל 53% מכלל הפרסום באינטרנט. בסך-הכול פרסם הטוטו ב-ONE בהיקף של 3.26 מיליון שקל, לעומת 1.99 מיליון שקל בערוץ הספורט.

הפריחה של תוכניות הספורט היומיות ברדיו הפכו גם את הפלטפורמה הרדיופונית לגורם מרכזי בפרסום של הטוטו, שהשקיע בו 4.46 מיליון שקל. הסכום הגדול ביותר חולק לתחנות הרדיו האזוריות (בהן משודרות תוכניות הספורט היומיות של 102FM ו-103FM), והוא עומד על 2.1 מיליון שקל.

מהטוטו נמסר: "הטוטו משקיע את כספי הפרסום באופן מקצועי ומדיד בהסתמך על מדדי החשיפות של כל כלי תקשורת. מדיניות פרסום מקצועית ואפקטיבית זו הייתה בין הגורמים המרכזיים שהובילו את הטוטו להכנסות שיא של כ-2.6 מיליארד שקל בשנת 2014 ולהכפלת המחזור ב-4 השנים האחרונות".

תקציב הפרסום של הטוטו
 תקציב הפרסום של הטוטו