הסטארט-אפ החדש של משה חוגג שמשלם לגולשים

Slant הוא אתר חדשות מבוסס תוכן גולשים שישלם כסף לכותבים ■ בראש האתר עומד אבירם אלעד, לשעבר ראש מחלקת החדשות באתר וואלה ■ צוות של עורכים יערוך את הטקסטים של הגולשים ויפריש להם 70% מהכנסות הפרסום באותה כתבה

כשבוע לאחר שחברת Mobli שבבעלותו הודיעה על שינוי הפוקוס והשיקה מנוע חיפוש ויזואלי מבוסס תוכן גולשים בשם Eye In , אמש (ג') הושקה בהשקה שקטה חברת סטארט-אפ חדשה שבה מעורב היזם והמשקיע משה חוגג.

מדובר בחברת Slant, שמוחזקת בבעלות מלאה של מובלי, ומתפקדת כאתר חדשותי שמבוסס תוכן גולשים. שם החברה הוא תרגום לאנגלית בעל משמעות כפולה: לוכסן (בדומה ללוגו האתר) והשקפה (שבאה לידי ביטוי בתוכן שמועלה לאתר).

בראש Slant, כפי שנחשף ב"גלובס", עומד אבירם אלעד, שעד לאוגוסט אשתקד שימש במשך ארבע שנים כראש מערכת החדשות וסגן העורך הראשי באתר וואלה ובעל עבר ב"הארץ", אתר nrg וזכיינית ערוץ 2 קשת.

אלעד, שמשמש כמנכ"ל וכמו"ל, הסביר ל"גלובס" כי "Slant נועד לפתור בעיה שהרבה כותבים חווים כיום. לאנשים אין פלטפורמה מתאימה לכתוב תוכן עיתונאי שהוא מעבר לתוכן שאתה כותב ברשתות חברתיות. אנחנו מציעים פלטפורמה שעושה כמה דברים ייחודים.

"קודם כל, אתה מקבל עריכה מעורכים מקצועיים שאורזים את הכתבה והופכים אותה ליעילה יותר בדרך שבה משתפים אותה - ברמת הכותרת, התמונה ובקידום במנועי חיפוש כמו גוגל. אלה דברים שגולשים לא תמיד יודעים לעשות בעצמם", מסביר אלעד.

"דבר שני, אנחנו נותנים לכותבים בעלות על החומר שכתבו דרך זה שהם יכולים להרוויח כסף על בסיס הכתבה שלהם בכפוף לכמות הצפיות שהם מצליחים להביא לכתבה".
אלעד מסביר כי פרסומות שישולבו בתוך הכתבות - בדמות באנרים או פרסומות וידיאו - יאפשרו לכותבים ליהנות מ-70% מההכנסות שמבוססות על חשיפה (מודל CPM - תשלום פר אלף חשיפות). יתרת הסכום (30%) תלך ל-Slant.

העיצוב הנקי של Slant מזכיר לא מעט את פלטפורמת התוכן והבלוגים Medium, שהקימו מייסדי טוויטר - אוון וויליאמס וביז סטון - אבל אלעד מסביר כי יש הבדל. "Medium הוא אתר מדהים שעושה עבודה מאוד מאוד טובה אבל אנחנו שונים בכמה מובנים. יש אצלנו עורכים שעורכים את הכתבה שלך, אנחנו משלמים לכתבים על פי הביצועים שלהם ובכלל, מדיום מתעסק בתחומי נישה כמו טכנולוגיה, בעוד אנחנו מביאים לקידמת הבמה נושאי שיחה מרכזיים וחדשותיים".

כרגע, אתר Slant מושק בגרסת בטא ופונה בעיקר לקהל סטודנטים אמריקאי. החברה גייסה לשורותיה כ-100 כותבים צעירים, חלקם עיתונאיים וחלקם לא. בחברה מועסקים כ-30 עובדים, כשמרכז הפיתוח נמצא בתל אביב, בעוד צוות העריכה - שכולל עורכים לשעבר באתרים כמו "האפינגטון פוסט" ו-MSNBC - פועל מניו יורק.

כשנשאלת השאלה אם התחרות היא מול אתרים כמו "האפינגטון פוסט" או "וול סטריט ג'ורנל", אלעד מסביר כי התחרות היא דווקא מול פייסבוק וטוויטר. "התחרות תהיה מול רשתות חברתיות כי המון תוכן חדשותי עולה שם והולך לאיבוד כי הוא לא מקבל את הטיפול הנכון לתוכן חדשותי. צריך להבין שהיום תוכן חדשותי זה דבר שמיוצר על-ידי כולם ואנחנו רוצים לתת לכולם את ההזדמנות לפרסם אותו בצורה נכונה ולקבל עליו תגמול אצלנו", הוא אומר.

לסיכום, מוסיף אלעד ואומר כי "החזון הרחוק הוא שבסופו של דבר כשאדם חווה אירוע חדשותי, הוא יכתוב עליו וישתף אותו ב=Slant ושזה יהיה מוצר עולמי בכמה שפות".

בתוך כך, החברה האם מובלי גייסה 86 מיליון דולר מהמיליארדר המקסיקני קרלוס סלים, איל ההון הקזחי קנגס רקישב ליאונרדו דיקפריו, סרינה וויליאמס וטובי מקגוויר.