IDB תיירות מכרה את דיזנהאוס תמורת 12.5 מיליון דולר

החברה נמכה לידי חברת BTC, שבבעלות עופר חודורוב, סמי סגול ויורשי יולי עופר ■ בעקבות העסקה ירשמו אי.די.בי תיירות והחברה האם, אי.די.בי פתוח, רווח מוערך של כ-13 מיליון שקל

אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר
אדוארדו אלשטיין / צילום: רוני שיצר

חברת אי.די.בי תיירות השלימה היום את מכירת חברת דיזנהאוז תיירות יוצאת, לידי חברת BTC, שבבעלות עופר חודורוב, סמי סגול ויורשי יולי עופר, תמורת 12.5 מיליון דולר במזומן (47.5 מיליון שקל).

בעקבות העסקה ירשמו אי.די.בי תיירות והחברה האם, אי.די.בי פתוח, רווח מוערך של כ-13 מיליון שקל. עם זאת, הערכת הרווח אינה סופית ומתבססת על הערכות ביחס לתוצאות בפועל של הפעילות הנמכרת עד למועד השלמת העסקה, וכן על הערכות הנהלת אי.די.בי תיירות בקשר ליעדים שנקבעו בהסכם.

מנכ"ל אי.די.בי תיירות, אורי סירקיס, אמר היום כי המכירה מאפשרת לחברה, להגיע להסדר מימון מול הבנקים ומול גוף פיננסי זר, ולשרת את רכישת המטוסים הנוספים של החברה הבת, ישראייר.

"מכירת חטיבת התיירות היוצאת של דיזנהאוז ל-BTC היא צעד הכרחי ביצירת שחקני תיירות עם יתרון לגודל, שהינם הכרחיים בעידן של שמיים פתוחים, ואין לי ספק שמיזוג משמעותי זה הינו סנונית ראשונה לגל של מיזוגים ורכישות בענף התעופה והתיירות", אמר סירקיס.