ג'קי בן-זקן צפוי לכתב אישום נוסף - בפרשת בן-אליעזר

החשד: רתם את ראשת לשכתו לשעבר של בן-אליעזר כדי לקדם את ענייני חברת שמן ■ יואשם, בכפוף לשימוע, במירמה והפרת אמונים ■ בא-כוחו: "תפרו לו עבירה חדשה - הפרת אמונים של עובד ציבור ע"י מי שאינו עובד ציבור"

ג'קי בן זקן / צילום: תמר מצפי
ג'קי בן זקן / צילום: תמר מצפי

איש העסקים ג'קי בן-זקן הולך ומסתבך. בזמן שבן-זקן עומד לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בגין הרצת מניות חברת מנופים פיננסים, הודיעה היום (א') הפרקליטות כי בן-זקן צפוי להתמודד עם כתב אישום נוסף.

פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הודיעה לבאי-כוחו של בן-זקן, הבעלים של מועדון הכדורגל של אשדוד, כי נשקלת העמדתו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירת מירמה והפרת אמונים בפרשת השוחד שבמרכזה עומד שר הביטחון לשעבר, בנימין (פואד) בן-אליעזר.

בן-זקן הוזמן להשמיע את טענותיו בהליך שימוע, שיתקיים בפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), ככל שיחפוץ בכך.

לפי הודעת הפרקליטות, בכדי לקדם את ענייניה של חברת שמן, שבבעלות בן-זקן ואברהם נניקשווילי, רתם בן-זקן את איילת אזולאי, ראשת לשכתו של שר התמ"ת דאז, בן-אליעזר, לבצע עימו שורה של פעולות שניצלו לרעה את תפקידה כעובדת ציבור.

בין היתר חשוד בן-זקן כי עשה שימוש במידע פנימי שהגיע אל אזולאי מתוקף תפקידה, בפניות שביצע אל חברי מועצת הנפט, בכדי שתתקבל החלטה המיטיבה עם שמן. על חלק מחברי המועצה, לפי הפרקליטות, הפעיל בן-זקן לחץ פסול.

לפי כתב האישום המסתמן, רישיון הקידוח באתר "מד אשדוד" ניתן לחברת שמן לאחר שבן-אליעזר הפעיל את קשריו כשר הממונה על מועצת הנפט, יחד עם אזולאי. השניים חשודים כי ביצעו פעולות לשפר את סיכויי החברה לעמוד בתנאי הסף לקבלת רישיון קידוח, והפעילו לחצים על חברי מועצת הנפט, באמצעות אזולאי ויחד עם בן-זקן.

בא-כוחו של בן-זקן, עו"ד ירון ליפשס ממשרד רם כספי, מסר בתגובה כי "הודעת הפרקליטות מבהירה סופית כי תיק מתן השוחד בעניינו של בן-זקן נסגר סופית. תמוה בעינינו כי במקום להודות בכך בריש-גלי - נתפרה, כאילו במיוחד למידותיו של בן-זקן, עבירה חדשה: הפרת אמונים של עובד ציבור, על-ידי מי שכלל אינו עובד ציבור!!!".

עוד מסר עו"ד ליפשס כי "אנו משוכנעים כי בהליך השימוע יובהר סופית שלא היו דברים מעולם, וגם סרח העודף הזה ייעלם מן העולם. נותר לנו רק לקוות שההחלטה לסגור את התיק תתקבל לאלתר, ובן-זקן לא ייאלץ לנהל משפט שלם לשם כך, כפי שהיה ביחס לאישום המופרך שהוגש כנגדו בעניין הדלפת הכתבה לעיתון 'כלכליסט' (סעיף אישום בפרשת מנופים פיננסים - ח'מ'), אשר רק בתום המשפט, במסגרת הסיכומים, הודיעה הפרקליטות כי היא חוזרת בה ממנו".

כספי שוחד לרכישת נדל"ן

לפני כחודש הודיעה הפרקליטות גם לבן-אליעזר כי נשקלת העמדתו לדין בכפוף לשימוע. החשדות לגבי בן-אליעזר הם חמורים יותר ומייחסים לו עבירות שוחד, מירמה והפרת אמונים, הלבנת הון ועבירות מס.

לפי כתב החשדות בעניינו של בן-אליעזר, בשנים 2007-2014, בעת שהיה חבר כנסת ושר בממשלה, הוא קיבל לידיו סכומי כסף משמעותיים מאנשי עסקים שונים, עבור פעולות הקשורות בתפקידיו, כאשר בכספים הללו הוא השתמש, בין היתר, כדי לרכוש נכסי נדל"ן.

בנוסף חשוד בן-אליעזר כי לא דיווח והסתיר מאות אלפי דולרים במזומן בכספות בביתו ובבנק. כן הוא חשוד כי מסר הצהרות כוזבות ליו"ר הכנסת בכך שלא כלל דיווחים בדבר הון ונכסים שצבר, לא הגיש דוחות לרשות המסים והעלים הכנסות החייבות לכאורה במס.

בן-אליעזר חשוד, בין היתר, כי הוא פנה לנניקשווילי וביקש ממנו 400 אלף דולר. בתמורה לכך ביצע בן-אליעזר, לפי החשד, פעולות מתוקף תפקידו כשר התמ"ת לטובתם של נניקשווילי ושותפו, בן-זקן.

בן-אליעזר, שמצבו הרפואי קשה, מכחיש את החשדות נגדו.

החקירה בוצעה על-ידי צוות חקירה מיוחר בלהב 433-יאח"ה יחד עם פקיד שומה חקירות תל-אביב ברשות המסים, בליווי עוה"ד שרון כהנא וסוזנה שור מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה).

בימים אלה, כאמור, עומד בן-זקן לדין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, במשפט פלילי בו הוא מואשם בהרצת מניית חברת מנופים פיננסים (מפל) שהייתה בבעלותו. לפי כתב האישום, בן-זקן ואיתן אלדר, איש שוק ההון שייעץ לו, הריצו את מניית מנופים בנובמבר 2010, זאת במטרה להביא לכך שהמניה תעמוד בתנאים לכניסה למדד תל-אביב 100.