BuzzFeed מגייס 200 מיליון דולר מ-NBCUniversal

על פי הערכות, שווי אתר התוכן הוויראלי לאחר ההשקעה עומד על 1.5 מיליארד דולר

גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק
גלישה באינטרנט, מיילים / צילום: שאטרסטוק

אתר התוכן הוויראלי BuzzFeed הודיע על גיוס של 200 מיליון דולר מענקית המדיה האמריקאית NBCUniversal. על פי הערכות, שווי אתר באזפיד לאחר ההשקעה עומד על 1.5 מיליארד דולר, כפי שהוערך לאחרונה באתר re/code.

הגיוס מצטרף להשקעה של קרן ההון סיכון המובילה אנדרסן הורוביץ לפני שנה, שהשקיעה 50 מיליון דולר באתר באזפיד. לטענת החברה, מדי חודש נכנסים לאתר מעל ל-200 מיליון גולשים ייחודיים ונרשמות 1.5 מיליארד צפיות וידיאו.

אתר באזפיד הפך בשנים האחרונות למעצמת אינטרנט. הוא מצליח לייצר תכנים שהופכים במהרה לוויראליים וזוכים לכמויות גדולות של צפיות, שיתופים ותגובות. רמת המעורבות של הגולשים גבוהה במיוחד, בין היתר הודות לתכנים קלילים וממכרים.

במכתב שכתב לעובדים באזפיד, ציין המייסד והמנכ"ל ג'ונה פרטי, כי "העסקה נועדה לאפשר את המשך העצמאות העריכתית והקריאטיבית של באזפיד. ההשקעה של NBCU והצמיחה בשורת ההכנסות שלנו מאפשרים לנו עצמאות כלכלית ואפשרות לצמוח בלי לחץ לייצר רווח בטווח הקצר או לחשוב על הנפקה". ייתכן שההשקעה האסטרטגית תכניס את באזפיד לעולמות הטלוויזיה והסרטים דרך שיתוף הפעולה עם NBCUniversal.

עבור NBCUniversal, ההשקעה היא אפשרות להתחבר לקהל צעיר יותר. "באזפיד הגיע לקהל גדול ונאמן והוכיחו שהם בין השחקנים היצירתיים, פופולאריים ומשפיעים ביותר בתחום הניו מדיה", הוסיף סטיב בורק, מנכ"ל החברה.

הפרסום על ההשקעה הגדולה מגיע שבוע אחרי השקעה בסדר גודל דומה בקבוצת המדיה הדיגיטלית Vox Media, שמחזיקה בבעלות על כמה אתרי תוכן מובילים בהם The Verge, re/code, vox, SB Nation ועוד.