בר רפאלי מתחתנת - ורת"א סגרה את שמי הכרמל לטיסות

אתמול קיבלו כל בעלי רישיונות התעופה הודעה מרשות התעופה האזרחית, לפיה ביום החתונה של בר רפאלי לא יוכלו לטוס מעל יערות הכרמל, שם ייערך האירוע ■ ומה יקרה במקרה של שריפה או במקרה חירום?

נכון, כבר שמענו שבר רפאלי מתכוונת להעלות כדור פורח מעל שטח החתונה שלה עם עדי עזרא כדי להחזיק בתמונות בלעדיות של האירוע הגרנדיוזי - אבל מצור אווירי הרמטי? תודו שלזה לא ציפיתם.

בחיים של בר, כמו בחיים של בר, המציאות עולה על כל דמיון. לפי הודעה רשמית שקיבלו כל בעלי רישיונות התעופה בישראל מרשות התעופה האזרחית, החל מהשעה 17:00 ועד לשעה 02:00 ביום החתונה לא יורשה שום כלי טיס לחוג מעל אזור יערות הכרמל.

מתוך תחושה עמוקה של שליחות ציבורית יצאנו לברר עם משטרת ישראל את הנושא והופתענו (וגם הם). למרות שהמשטרה הייתה מעורבת בהכנות האבטחה של האירוע, לא היו מודעים שם להוראה המגוחכת: "קשה לי להאמין שמישהו הוציא הנחיה כזו. אנחנו לא עודכנו בעניין על-ידי רשות התעופה האזרחית או נציגי חברת ההפקות של בר".

עוד נאמר לנו במשטרה: "עם כל הכבוד לבר רפאלי, מה יקרה אם נצטרך למשל לנהל מרדף אווירי אחר חשודים באזור - נראה לך שנבקש אישור ממישהו? לא נתקלתי בדבר כזה בכל עבודתי במשטרה. קשה לי להאמין שלאזרח מן השורה היו מאשרים דבר כזה", התלונן קצין משטרה בכיר.

יחד עם זאת, במשטרה דווקא כן אישרו כי חברת ההפקה של החתונה ביקשה לשכור מספר מצומצם של שוטרים בשכר כדי לסייע בהכוונת התנועה לבאי האירוע, כי שלטי הכוונה זה כל-כך השנה שעברה.

במסגרת הסגירה ההרמטית של המרחב האווירי תפעל באוויר תגבורת שלא תבייש את הבליץ על אירופה. לא פחות משני מסוקים ו-6 כלי טיס בלתי מאוישים יסיירו מעל האירוע. נו מה, אתם ילדים? כדי למנועה כל כניסה של גורם בלתי רצוי (להלן: אנחנו) לאזור.

ממשרד התחבורה, המופקד על רשות התעופה האזרחית, נמסר כי מדובר בהנחיות בטיחותיות המתבצעות בעת פעילות של כלי טיס בלתי מאוישים. לדבריהם, ההנחיות פורסמו בהתאם לכללי רשות התעופה האזרחית ועל-פי הנהלים הקבועים בחוק. החוק של מדינת ישראל, לא של משפחת רפאלי.