כץ נגד בר רפאלי: שוקל לקרקע את הרחפנים בחתונתה

במשרד התחבורה שוקלים לסגור את המרחב האווירי במהלך חתונתה של דוגמנית-העל דווקא עבור כלי הטיס שהיא תכננה להעלות בעצמה – וזאת מחשש שהם עלולים לסכן כלי טיס אזרחיים באזור

תפנית נוספת בסאגת שמי החתונה של בר רפאלי: אחרי שמוקדם יותר היום (א') החליט שר התחבורה ישראל כץ לבטל את ההחלטה לסגור את המרחב האווירי מעל יערות הכרמל בזמן חתונתה של דוגמנית-העל ביום חמישי הקרוב - כעת נודע כי ייתכן שהמרחב האווירי בכל זאת ייסגר, אבל דווקא עבור כלי הטיס שבני הזוג עצמם תכננו להעלות לאוויר בזמן החתונה.

במשרד התחבורה וברשות התעופה האזרחית (רת"א) שוקלים שלא לאפשר לרפאלי ולבעלה לעתיד עדי עזרא להעלות לאוויר 3 רחפנים מטעמם, שהיו אמורים לתעד באופן בלעדי את החתונה.

הנימוק להחלטה לא לאפשר לבני הזוג להעלות רחפנים הוא חשש מפני סיכון של כלי טיס אזרחיים. מאחר שכבר הוחלט כי המרחב האווירי באזור לא ייסגר בזמן החתונה, הרי שהצבת הרחפנים עלולה לסכן כלי טיס אזרחיים שעשויים לחלוף במקום. מחר (ב') יקיימו במשרד התחבורה וברת"א דיון שבו יעלה הנושא.

בשבוע שעבר קיבלו כל בעלי רישיונות התעופה בישראל הודעה שלפיה החל מהשעה 17:00 ועד לשעה 02:00 ביום החתונה לא יורשה שום כלי טיס לחוג מעל אזור יערות הכרמל. ההודעה עוררה תרעומת רבה, וגם במשטרה הביעו תמיהה על ההחלטה.

שר התחבורה ישראל כץ מחה גם הוא על ההחלטה והורה לפתוח את השמיים מעל החתונה של רפאלי ועזרא. השר הנחה את רת"א לבטל את ההוראה. "השמיים שייכים לכלל אזרחי ישראל, ואין לנהוג בהעדפה באירוע זה מול אירועים אחרים", הסביר כץ. "יש לשמור על שוויוניות ומראית-עין במתן אישורי הטיסות".