בלי פילטרים: 11 עובדות על אינסטגרם שחוגגת היום 5 שנים

לפני שבועיים חצתה אינסטגרם את רף 400 מיליון המשתמשים הפעילים מדי חודש ■ עד היום שותפו מעל ל-40 מיליארד תמונות דרך הפלטפורמה של אינסטגרם, עם ממוצע של 80 מיליון תמונות מדי יום

5 שנים אחרי שיצאה לאוויר העולם ושינתה את עולם הרשתות החברתיות ללא היכר, אינסטגרם - אפליקציה קטנה שמאפשרת צילום תמונות, הוספת פילטרים ושיתוף בין חברים ומכרים - רושמת היסטוריה וחוגגת יום הולדת 5 לאפליקציה. לרגע המאורע, הנה כמה מספרים ועובדות על אפליקציית התמונות הפופולרית בעולם.

1. פייסבוק מאז ולתמיד

קווין סיסטרום, מנכ"ל וממייסדי אינסטגרם, הקים את אינסטגרם בינואר 2010, חודשים בודדים לפני שהחברה שעבד בה קודם - Nextstop - נמכרה לפייסבוק. שנתיים מאוחר יותר גם הוא מכר את החברה שלו לפייסבוק. קודם לכן, סיסטרום גם הספיק לעבוד במחלקת המיזוגים והרכישות של גוגל ואפילו היה מתמחה בחברת Odeo, שמתוכה צמחה טוויטר.

2. כמות משתמשים

לפני שבועיים הודיעה אינסטגרם בחגיגות כי חצתה את רף 400 מיליון המשתמשים הפעילים מדי חודש - פחות משנה אחרי שהגיעה לרף 300 מיליון המשתמשים בדצמבר 2014. בכך היא עקפה את טוויטר עם 316 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש. 75% מהמשתמשים מגיעים מחוץ לארה"ב.

3. כמות תמונות משותפות

עד היום שותפו מעל ל-40 מיליארד תמונות דרך הפלטפורמה של אינסטגרם, עם ממוצע של 80 מיליון תמונות מדי יום. המשתמשים עצמם מחלקים 3.5 מיליארד לייקים מדי יום.

4. הרכישה הגדולה

פייסבוק רכשה את אינסטגרם במיליארד דולר באפריל 2012 - כשנתיים בלבד לאחר שהחברה הוקמה ושנה וחצי לאחר השקת האפליקציה.

5. הניסיון הראשון

הרעיון המקורי של מייסדי אינסטגרם היה בכלל פלטפורמה מבוססת HTML5 לעשות צ'ק-אין, בדומה לאפליקציית פורסקוור שהייתה פופולרית במיוחד באותה התקופה. למזלם הם שינו את הכיוון ונטשו את Burbn, כפי שהשירות נקרא, והתמקדו בצילום סלולרי תחת אינסטגרם.

6. כמות המשתמשים ביום הראשון

25 אלף אנשים החלו להשתמש באפליקציה ביומה הראשון, בדיוק לפני 5 שנים.

7. המיליון הראשון

לאינסטגרם לקח 3 חודשים בלבד כדי להגיע למיליון משתמשים באפליקציה.

8. אנדרואיד

ההצלחה המטאורית של אינסטגרם הגיעה בתחילת הדרך בזכות האייפון בלבד. האפליקציה לא הייתה מותאמת לאנדרואיד, ורק אחרי 30 מיליון משתמשים ורגע לפני שפייסבוק רכשה את החברה, היא השיקה את גרסת האנדרואיד.

9. ג'סטין ביבר

כיאה לכוכב ענק שכמוהו, ההצטרפות של ג'סטין ביבר לאינסטגרם נתנה 'פוש' משמעותי ברמת המשתמשים בזמנו, כשהיו רק מיליוני משתמשים בודדים. ביבר העלה לטוויטר שלו תמונה מאינסטגרם כשצילם פקק תנועה, ולדברי סיסטרום, נרשם קצב הצטרפות של 50 עוקבים באינסטגרם מדי דקה ותגובה אחת כל 10 שניות.

10. פרסומות

בספטמבר השיקה אינסטגרם לראשונה את הפרסומות ברשת החברתית שלה באופן כמעט גלובלי. גבות רבות הורמו כשפייסבוק שילמה מיליארד דולר על אפליקציה בלי שום הכנסות ומודל עסקי, אך יותר מ-3 שנים אחרי, היא סוף-סוף מממשת את הפופולריות שלה לטובת דולרים בקופה. על-פי חברת המחקר eMarketer, אינסטגרם צפויה לרשום הכנסות של 2.81 מיליארד דולר עד 2017.

11. ישראל

האפליקציה פופולרית במיוחד בישראל, ויש לה 1.6 מיליון משתמשים פעילים מדי חודש ו-1 מיליון משתמשים פעילים מדי יום.