גלבוע: "כמעט עברתי לינץ' במסעדת 'זכאים' - היה רצח בעיניים"

מבקר המסעדות חזר למסעדה הטבעונית בת"א, לאחר שלפני שנה אמר שהאוכל שם לא טעים, תפל ודי משמין - והוא טוען כי ספג צרחות, דחיפות אלימות, יריקות וקללות עם מבט של רצח בעיניים ■ "זכאים": "ניב גלבוע פשוט שקרן"

זכאים / מתוך הפייסבוק
זכאים / מתוך הפייסבוק

מסתבר שמבקר המסעדות של ערוץ 10, ניב גלבוע, עבר היום (ה') חוויה לא נעימה, לדבריו, במסעדה הטבעונית "זכאים" בת"א. זכאים, נזכיר, עלתה השבוע לכותרות לאחר שהציעה מנה חדשה - "סטייק לחם וחסה" וזכתה למבול תגובות לא בהכרח מפרגנות בפייסבוק.

גלבוע כתב בפייסבוק שלו: "הרגע כמעט עברתי לינץ'. לא היה סכין, לא היתה קריאת אללה ואכבר.. היה רצח בעיניים, דחיפות, קללות וצעקות. זה לא היה במזרח ירושלים, זה לא היה ברמאללה. זה היה במרכז תל אביב. במסעדה של טבעונים. יותר מחמש שנים אני עושה ביקורות ויצא לי הרבה פעמים לחזור למסעדות שביקרתי אותן גם לשלילה. במסעדת 'זכאים' לא הצליחו כנראה להכיל את הביקורת. לפני שנה בערך הייתי שם ואמרתי שהאוכל לא טעים, תפל ודי משמין.

"היום חזרתי לנסות ולטעום את 'סטייק הלחם', שהם יצרו כאייטם לתכנית 'הצינור'. הם, כנראה מתוך הבנה פנימית שהמנה הזו תהפוך אצלי לסוג של בדיחה, התחילו בצרחות והגדיל לעשות בחור עצבני שיצא מהמטבח, אולי הטבח, ואפילו דחף אותי בכוח החוצה, יורק מקלל, צורח עם מבט של רצח בעיניים. ואני חשבתי שהם אוהבים, סובלניים, חמלתיים - אה, לחיות, לא לבני אדם", כתב גלבוע.

בתגובה שנמסרה לכתבת ענת גפני - אוכל טוב מקבוצת mako, הילה זכאים, אחת השותפות במסעדה (ביחד עם שני אחיה, הראל וחני) תיארה סיפור שונה, ונשמעה נסערת מאוד: "צלצלו אלי מערוץ 10 ואמר שרוצים להביא כתב מטעם צינור לילה. אמרתי שאני לא מעונינת, לא רציתי שיעשו ממני צחוק. הבחור הבטיח שהם באים לעשות ביקרת אוביקטיבית. הדגשתי בפניו שבעבר ביקרו אותנו מטעם לילה כלכלי, ביקורת מגעילה ולא הוגנת, ושאם מדובר באותו דבר אז אני לא מעוניינת. הוא הבטיח לי שמדובר בשתי תכניות שונות, ואכן ציין את שם הכתב - ניב גלבוע - אבל אני לא הכרתי את שמו".

מוקדם יותר היום, בשעות הצהריים נכנס גלבוע למסעדה עם צלם ולטענת זכאים, שנכחה במקום עם שני אחיה דיבר בגסות ו"התנהג כאילו המקום שייך לו".

"לחצתי את ידו ושאלתי אם הוא כבר היה פה. הוא הודה שאכל פה לפני כשנה, והבנתי שזה הוא שנתן לנו את הביקורת ההיא בלילה כלכלי. התייעצתי עם האחים שלי והחלטנו שאנחנו לא מעוניינים בכתבה. ביקשנו ממנו לצאת ולא לצלם והוא סרב. אמרתי לו שהביקורת שלו היתה מגעילה ושוהא אדם נבזי, והוא מיד הכריז שהוא מרגיש שעושים לו לינץ'. התעקשנו שהוא יעזוב והוא הלך. יכול להיות שהטונים עלו כשהוא סרב לצאת, אבל לא היתה שום אלימות. הוא פשוט שקרן. אחר כך עוד התקשרה אלי מישהי מערוץ 10 וצרחה עלי".