איימן עודה: נתניהו הוא ראש המסיתים, הוא הכי מסוכן

"כשקנצלרית גרמנית אומרת השואה זה אנחנו, וביבי אומר לא, זה הפלסטינים - זה איום ונורא" ■ "אם תשאלי אותי איזו אינתיפאדה יותר טובה בעיניך - הראשונה או השנייה? אבחר בראשונה" ■ ח"כ איימן עודה עולה להתקפה

ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ
ח"כ איימן עודה / צילום: רפי קוץ

לא מעט שרים קיבלו בשבועות האחרונים טלפון מיו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, שביקש מהם לא להצביע בעד הוצאת הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית אל מחוץ לחוק.

"התקשרתי ל-15 שרים", מספר עודה, "ואמרתי להם 'אני תמיד אהיה נגד המהלך הזה, אבל אתם חייבים להתנגד לו, לפחות עכשיו, המצב כל-כך נפיץ ומסוכן, שאם תוציאו אותם מחוץ לחוק, יהיה פה עוד יותר קשה'. חלק גדול מהם אמר לי 'שכנעת אותי, לא ניתן לזה יד'. גם לפני הדיון שתוכנן בממשלה בנוגע לחוק הלאום, עשיתי טלפונים כדי שהנושא לא יעלה בישיבת הממשלה. זה חוק שאני תמיד אתנגד לו, אבל להעלות אותו דווקא עכשיו, זה בעייתי מתמיד".

- התקשרת גם ללשכת ראש הממשלה?

"לא. בתקופה האחרונה אני לא מדבר איתם. יש לי הרבה כעס על השקרים של ראש הממשלה שייחס לחברי הכנסת מחד"ש ומבל"ד הנפה של דגלי דאעש, כשאנחנו ודאעש זה שני עולמות שונים. גם הסיפור על המופתי מכעיס אותי מאוד. אני לא יודע אם היטלר בכלל 'ספר' את המופתי הזה. אולי התחננו להיטלר שיפגוש אותו לאיזה שלוש דקות. שייתן לו קצת כבוד. לא יודע אם הוא שמע אותו בכלל. אבל כשקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אומרת - השואה זה אנחנו, וביבי אומר - לא, זה הפלסטינים. זה איום ונורא.

"תראי איך הערבים מתייחסים למופתי. אין רחוב אחד על שמו. האוכלוסייה הערבית אולי לא רואה בו בוגד, אבל אין ספק שהיא רואה בו הנהגה פרימיטיבית, שעשתה טעויות איומות. אחד הדברים שאי אפשר לקבל אותם, בשום פנים ואופן, וצריך להוקיע אותם כל הזמן - זה שהוא נפגש עם הצורר הנאצי. הוא גם עזר בעקיפין לאסון שקרה ב-1948, כיוון שהוא התנגד לתוכנית החלוקה. אין ערבי אחד שקורא לילד שלו ע"ש חאג' אמין אל-חוסיין. נכון, יש ילדים עם השם אמין, זה שם ערבי מוכר, אבל אין אחד שיגיד שזה על-שם המופתי".

- אני מניחה שזו לא הייתה פליטת פה של נתניהו, כשם שההתבטאות על הערבים שנוהרים לקלפיות הייתה מחושבת.

"אני באמת לא מבין איך הוא מרשה לעצמו לשקר ככה במצח נחושה. זו הרי לא הייתה טעות. זו מגמה, להסית שוב ושוב נגד 20% מהציבור במדינה, עם הערבים הנוהרים לקלפיות ועכשיו זה. ביבי הוא ראש המסיתים במדינת ישראל. וכן, אני מאשים אותו בזה. הוא האיש המסוכן ביותר במדינה, לכולנו. לפני חודש הוא אמר שצריך להגביר את הענישה נגד מיידי האבנים בשטחים ובנגב. מה הקשר בין השטחים לנגב? בשטחים יש סיטואציה מסוימת של כיבוש. האנשים בנגב הם אזרחי המדינה. למה הוא מקשר בין הסיטואציות?".