"אחרי טיסת השוקולד היה לנו גידול במספר הנוסעים"

בריאיון בלעדי ל-G חושף אורי סירקיס את מהפכת הלואו-קוסט שביצעה החברה, מדבר על "טיסת השוקולד" ומבהיר שאין מנוס ממיזוג בשוק התעופה: "אני מקווה לנהל בקרוב את ישראייר כפלטפורמת התיירות של אל על או של ארקיע"

אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום
אורי סירקיס / צילום: יונתן בלום

אמרה ידועה בענף הפרסום גורסת שאין דבר כזה פרסום רע. והנה, אם אפשר היה לחשוב שהצרחות, הקללות והאיומים על דייל ישראייר ב"טיסת השוקולד" שהסעירה את המדינה בפברואר האחרון עלולים היו לייצר אפקט בלתי סימפטי על קו ישראייר בין ישראל לוורנה ובכלל - הרי שההפך הוא הנכון.

"רבעון אחרי טיסת השוקולד היה לנו גידול של 106% במספר הנוסעים", אומר מנכ"ל החברה, אורי סירקיס, בריאיון ל-G. "רמת המודעות לישראייר גדלה, במקביל לכך שהורדנו מחירים והוספנו הרבה טיסות".

- יש יותר תקריות אלימות כלפי אנשי צוות?

"יש גידול במספר התקריות האלימות בכלל בתעשייה העולמית, ואפשר לתת לזה כל מיני סיבות. למשל, בגלל שהמחיר של המוצר יורד, אז יותר פלחים באוכלוסייה נהנים ממנו; או שזה קורה כתוצאה מתפיסת ההפעלה של לואו קוסט - זמני סבב קצרים, יש פחות סבלנות, יותר צפיפות בנמלי התעופה. אנשים מגיעים לטיסה יותר עייפים ועצבניים. הם לא מקבלים אוכל כמו שהיו רגילים, ואז הפוטנציאל הנפיץ גדול יותר".

- איך מתמודדים עם זה?

"מבחינת הנהלים הפנימיים אנחנו מתייחסים לאירועים האלה בצורה מאוד חמורה. אלא שבקרב חלק מהציבור יש איזו ציפייה שאנחנו נהיה המוציא לפועל של כל מיני פעולות אלימות כנגד הנוסעים הללו. אנשים כותבים בטוקבקים: 'למה לא זרקת אותו מהאווירון'. כלומר, אנשים מפעילים אלימות לא פחותה בתגובות שלהם מאותה אלימות שהפעיל הנוסע".

- איזו סנקציה אתם בכל זאת מפעילים?

"הנוסעים שלנו חשובים לנו, ואנחנו חושבים שאם יש נוסע מהסוג הזה, הוא צריך לקבל את הטיפול הנקודתי. אנחנו לא רוצים שהוא יטוס איתנו חזרה, אנחנו משלמים לו את הכסף ואומרים לו: תודה רבה, נגמרה ההתקשרות בינינו, ואנחנו גם לא מכניסים אותו למלון שמכרנו לו. מאז טיסת השוקולד היה לנו אירוע אחד כזה".