נתניהו יחויב לחשוף את פגישותיו עם אדלסון ועורך "ישראל היום"

השופט דוד מינץ קיבל את עתירת חדשות 10 ורביב דרוקר ואף חייב את משרד רה"מ בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל ■ קבע כי האינטרס הציבורי בחשיפת המידע גובר על האינטרס של רה"מ בפרטיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחויב למסור מידע על פגישותיו עם איל ההון שלדון אדלסון ועם עורך העיתון "ישראל היום", עמוס רגב - כך קבע היום (ד') שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, דוד מינץ, שקיבל את עתירת חברת חדשות 10 ושל העיתונאי רביב דרוקר, באמצעות עו"ד יונתן ברמן. בית המשפט אף חייב את משרד ראש הממשלה בהוצאות משפט בסך 5,000 שקל.

על-פי בית המשפט, האינטרס הציבורי בחשיפת המידע על השיחות גובר על האינטרס של ראש הממשלה בפרטיות.

השופט דחה את טענת משרד ראש הממשלה לפיה בהיותם של רגב ואדלסון "חברים פרטיים" של נתניהו, הוא זכאי למנוע חשיפה על פרטי הפגישות עמם.

בפברואר 2015 הגיש דרוקר לממונה על יישום חוק חופש המידע במשרד ראש הממשלה את תיעוד מועדי שיחות הטלפון שנערכו בין ראש הממשלה לבין אדלסון ורגב ב-3 השנים שקדמו ליום ה-11 בפברואר 2012. דרוקר ביקש פרטים אודות תאריך כל שיחה, שעתה והזמן שנמשכה. בקשתו נדחתה. 

בפנייה לבית המשפט טען דרוקר כי חשיפת תיעוד מועדי השיחות בין ראש הממשלה לבין בעלי העיתון ועורכו הראשי תאפשר לציבור לבחון לאשורה את שאלת קיומה של זיקה בין ראש הממשלה לבין עיתון "ישראל היום".

מנגד ציינה הממונה על חופש המידע טענה כי הדבר מהווה "פגיעה בפרטיות" באופן המצדיק את דחיית הבקשה.

"כאשר מדובר באיש ציבור, כדוגמת ראש הממשלה, ייתכן שגם מידע הנוגע למעגליו החברתיים חורג מגדר עניינים 'פרטיים'", כתב השופט מינץ בהכרעתו. "אדם הנוטל עליו תפקיד ציבורי חושף את עצמו במידה רבה לעינו הפקוחה של הציבור, זאת על אחת כמה וכמה כשמדובר במי שממלא את התפקיד הציבורי הבכיר ביותר בממשלה, כאשר מטבע הדברים פרטיותו תדורג באופן שונה מזו של בעלי תפקיד ציבורי אחרים".

לדבריו, "הדברים אף מקבלים משנה תוקף במקרה זה, הואיל וראש הממשלה גם מכהן כשר התקשורת, והמידע המבוקש אודותיו הוא מועדי השיחות שהוא ניהל עם אנשי תקשורת מובהקים".

לדברי השופט, "אם קיים קשר בין מועדי השיחות לבין אירועים הגלויים לציבור - הרי שמועדי השיחות, בשקלול הכולל ובאיזון הראוי של האינטרסים השונים, מהווים סוג של מידע אשר יש 'להוציאו' מגדרי הגנת הפרטיות שאפפה אותו ולחושפו לעין הציבור...

"חוק חופש המידע נועד לאפשר את העמקת השיח הציבורי בהתבסס על מידע ונתונים המצויים בידי הרשות הציבורית. מובן שיהיו מצבים בהם יתקיים שיח ציבורי בכל מקרה, גם בלא שיימסר מידע על-פי החוק. אך כאשר המידע הנוסף מעורר עניין ציבורי, אין לקבל את הטענה כי המידע אינו נדרש אך בשל כך שהדיון הציבורי מתקיים בלעדיו". 

ממשרד ראש הממשלה נמסר כי המשרד מתכוון לערער על ההחלטה.